خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد

تجمع کارگران «فولاد سازان فرآیند» برای تحویل مدارک غیر قانونی بودن اخراج به وزارت کار

کارگران کارخانه فولاد سازان فرآیند در اعتراض به ادامه یافتن بلاتکلیفی و بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفیشان، امروز نیز برای دومین روز در چهار روز گذشته در مقابل ساختمان وزارت کار در تهران تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، در نخستین تجمع که روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه در مقابل ساختمان وزارت کار برگزار شد، مسئولان این وزارت خانه از کارگران معترض خواسته بودند تا روز شنبه (امروز ۲۲ فروردین) برای تحویل مدارک مراجعه کنند. کارگران امروز با همراه داشتن مدارک و سایر مستندات و احکام صادره اداره کار و مراجع قضایی به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده‌اند.

کارگران حاضر در تجمع امروز در خصوص مشکلات صنفی‌شان به خبرنگار ایلنا گفته‌‌اند: ۸۰ نفر از کارگران دائمی کارخانه «فولاد سازان فرآیند» واقع در شهرستان ملارد در اقدامی ناگهانی توسط کارفرما در روز ۲۵ فروردین ماه سال 93 اخراج شدند. پس از اخراج، کارگران برای بازگشت به کار به اداره کار شهرستان ملارد شکایت کردند. کارگران با وجود دریافت حکم بازگشت به کار و توقیف اموال کارخانه، تا به امروز حدود یکسال است بلاتکلیف بوده و تا کنون نتوانسته‌اند به مطالبات قانونی خود دست یابند.

به ادعای کارگران معترض؛ کارفرما برای رهایی از کارگران رسمی کارخانه و پرداخت نکردن مطالبات معوقه‌شان، توجیه اقتصادی نداشتن تولیدات این واحد صنعتی را مطرح کرد و درب‌های کارخانه را بر روی کارگران رسمی بست. این اقدام کارفرما درحالی صورت گرفت که بعد از چند روز کارفرما تقریبا به تعداد کارگران اخراجی نیروی قرار دادی جدید استخدام کرد.

این کارگران معترض در خاتمه گفتند؛  هم اکنون در حال مذاکره  با یکی از معاونان وزیر کار به همراه تعدادی دیگر از مسئولان این وزارتخانه هستیم و امیدواریم آنان ما را در رسیدن به مطالبات معوقه یک ساله‌مان و نهایتا بازگشت به کار یاری کنند.

کد خبر : ۲۶۸۶۱۴