خبرگزاری کار ایران

پس از سه روز تجمع

کارگران معترض «فارسیت دورود» با وعده وزارت کار تهران را ترک کردند

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۷۴۴

بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت فارسیت دورود که طی سه روز گذشته با سفر به تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل وزارت کار کرده بودند، با وعدهٔ بررسی درخواست‌هایشان از سوی مسولین وزارت کار و هلدینگ فارس خوزستان، شب گذشته ۲۶ فروردین ماه، به تجمع اعتراضی خود پایان دادند . راهی شهر خود شدند.

کارگران اخراجی فارسیت دورود به ایلنا گفته‌اند، علی رغم امتناع مدیریت هلدینگ فارس خوزستان از پذیرش خواسته‌های کارگران، در جلسه‌ای که مجددا روز گذشته بین معاونین و قائم مقام وزیر کار، مدیریت هلدینگ فارس خوزستان و نمایندگان کارگران برگزار شد از کارگران خواسته شد یک هفته به شرکت فرصت دهند تا با تشکیل جلسهٔ هیئت مدیره درخواست‌های کارگران را مورد بررسی قرار دهد. 

 بازگشایی مجدد کارخانه و پرداخت حقوق ماهیانه به کارگران و یا قبول پرداخت سنوات به ازای سابقهٔ کار هر کارگر از جمله مطالبات مطرح شده از سوی کارگران فارسیت دورود است. 

یکی از کارگران درباره جزییات این جلسه گفت: فعلا منتظریم ببینیم در این فرصت یک هفته‌ای کدامیک از درخواست‌های کارگران توسط مسولین مورد پذیرش قرارمی گیرد. این کارگر ادامه داد: امید کارگران بازگشایی مجدد کارخانه فارسیت دورود است اما اگر این امر محقق نشود باید نسبت به پذیرش درخواست دیگر کارگران مبنی بر پرداخت سنوات به ازای هر سال کار، موافقت شود تا بیش از این به مشکلات کارگران اضافه نشود. 

تجمع بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران فارسیت دورود از روز دوشنبه ۲۴ فروردین ماه در مقابل وزارت کار آغاز شد و تا روز چهارشنبه ۲۶ فروردین ماه ادامه یافت. کارگران این شرکت صنعتی، دلیل تجمع خود را تعطیلی ناگهانی شرکت در ۱۵ فروردین ماه و ممانعت از ورود حدود ۲۶۰ کارگر به جا مانده از تعدیل‌های پیشین به شرکت عنوان کردند و خواستار بازگشایی مجدد شرکت فارسیت هستند. این در حالیست که کارفرمای این شرکت صنعتی اعلام کرده‌ که به دلیل زیان دهی شرکت، قصد ادامهٔ فعالیت ندارد. در روزهای گذشته جلسات متعددی در وزارت کار با حضور معاونین وزیر و مسولین هلدینگ فارس خوزستان و نمایندگان کارگران برگزار شد، و گفته شد که علی رغم موافقت ضمنی سایر مسولین وزارتخانه با درخواست‌های صنفی کارگران، مدیریت این مجموعه صنعتی حاضر به پذیرش شرایط نیست. 

گفته می‌شود، اکثریت کارگران فارسیت، بین ۱۳ تا ۲۰ سال سابقهٔ کار در این واحد صنعتی را دارند و بیکاری بیش از ۲۶۰ کارگر در شرایط فعلی بر مشکلات بیکاری در استان خواهد افزود. 

گفتنی است، کارخانه فارسیت دورود که در پی قانون عدم استفاده از آزبست در کشور از سال ۹۰ به صورت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده بود، با تامین مواد اولیه و با همکاری شرکت هلدینگ فارس خوزستان، قرار بود خرداد سال ۹۳ آغاز به‌کار کند. اما در ادامه به دلیل کمبود نقدینگی در سه ماههٔ گذشته، اقدام به تعدیل نیرو کرد که در نتیجهٔ آن از دی ماه ۹۳، ۱۳۰ کارگر پیمانی این شرکت که دارای سوابق کاری ۸ تا ۱۰ سال بودند، بیکارشدند. پیش از این اخراج‌ها، تعداد کارگران این شرکت ۳۶۸ نفر بوده است. 

 با تعطیلی کارخانهٔ فارسیت دورود که یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های صنعت سیمان زیر مجموعه هلدینگ فارس و خوزستان است، در آغاز سال 94 بیش از ۲۶۰ نفر کارگر با سوابق کاری بالا بیکار شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز