خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

راهپیمایی روز کارگر تنها فرصت اعتراض جدی کارگران است

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۰۹۲

نماینده کارگران کاشی ایرانا معتقد است صرف تبریکاتی که هرسال در هفته کارگر از جانب مقامات دولتی به طرف کارگران جاری می‌شود برای کارگران کافی نیست.

یک فعال صنفی کارگری در در تهران می‌گوید: کارگران بیشتر از آنکه به مساعدت دولت برای برگزاری مراسم هفته کارگر نیازداشته باشند خواستار قاطعیت دولت برای حل مشکلات صنفی خود هستند.

 «عزیزه شریفی» نمانیده کارگران کارخانه کاشی ایرانا با اعلام این مطلب گفت: صرف تبریکاتی که هرسال در هفته کارگر از جانب مقامات دولتی به طرف کارگران جاری می‌شود کافی نیست و مادامی که دولت برای بهبود مسائل معیشتی کارگران اقدامی نکند این تبریکات بر جامعه کارگری تاثیر منفی برجای خواهند گذاشت.

نماینده کارگران کاشی‌ایرانا افزود: اکنون سالهاست که مسئولان دولتی سعی می‌کنند تا تنها بصورت نمادین در مراسم‌هایی که به نام هفته کارگر برگزار می‌شود مشارکت کنند و چه بسا اصرار بر ادامه این وضعیت باعث دلسردی کارگران شود.

وی افزود: روز کارگر تنها روزی از سال است که در آن کارگران از طریق برگزاری تجمع و راهپیمایی خواسته‌های صنفی خود را مطرح می‌کنند و برای همین است که قانون کار این روز را به عنوان روز تعطیل عمومی کارگران اعلام کرده است.

شریفی گفت: اینکه بدون دادن اجازه برگزاری تجمع و راهپیمایی بیایند به مدت یک هفته برای گرامی ‌داشت کارگران برنامه ریزی کنند کافی نیست و کارگران احساس می‌کنند حتی به اندازه یک روز در سال نیز فرصت بیان خواسته‌های قانونی خود را ندارند.

مسئول نهاد صنفی کارگران کاشی ایرانا گفت: کارگران در طول سال در زمینه مسائل مختلف بیمه‌ای، مزدی و معیشتی به گرفتاری‌های جدی دچار می‌شوند و حداقل برگزاری مراسم روز جهانی کار تنها فرصتی‌است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اعتراض جدی خود را اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز