خبرگزاری کار ایران

انتقاد خانواده علی چراغی از طولانی شدن وعده مسئولان شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۱۴۳

خانواده علی چراغی، کارگری که تابستان گذشته در درگیری با ماموران سد معبر شهرداری کشته شد؛ می‌گویند در هشت ماهی که از این اتفاق می‌گذرد مسئولان شورای شهر و شهردای تهران تنها به آن‌ها وعده تامین معاش را داده‌اند.

 «محمد چراغی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: مدت زیادی تا مراسم سال برادرم نمانده‌است، اما هنوز حتی یکی از وعده‌هایی که توسط مسئولان شورای شهر و شهردای به خانواده وی داده شده بود عملی نشده است.

وی ادامه داد: بردارم مانند خیلی از کارگران دیگر مجبور بود تا برای تامین شرافتمندانه معاش خانواده‌اش از برخی حقوق مثل برخوردرای از بیمه‌های اجتماعی چشم پوشی کند و هیچ کس هم فکر نمی‌کرد که با چنین سرنوشتی روبرو شود.

این عضو خانواده چراغی گفت: برای همین امروز که حدود هشت ماه از مرگ علی می‌گذرد و در این مدت همسر و چهار فرزند وی از هیچ پشتوانه‌ای محکمی برای تامین معاش برخوردار نبوده‌اند و فقط خدا می‌داند که چه تعداد خانواده دیگر با مشکلی شبیه گرفتاری خانواده برادر من مواجه هستند.

وی افزود: این حادثه باعث شد تا پسر بزرگ  علی برای کمک به تامین معاش خانواده زود‌تر از سایر همسالانش دوران کودکی خود را تمام و وارد بازار کار شود که تازه نزدیک بود او هم در مواجه با ماموران سد معبر شهرداری به سرنوشت پدرش دچار شود.

وی یادآور شد: بعد رسانه‌ای شدن خبر فوت برادرم مسولان شهرداری و شورای شهر وعده‌هایی دادند که از جمله آن‌ها خرید خانه برای بازماندگان و تامین معاش آن‌ها بود.

چراغی گفت: از آن زمان تاکنون مدام این وعده از ماهی به ماه دیگر حواله داده می‌شود و بطور کلی از این اینکه مردم تصور کنند که قرار است به خانواده چراغی مزایای ویژه‌ای تعلق بگیرد احساس خوبی نداریم.

وی افزود: این اواخر در خبر‌ها به نقل از خانم معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران شنیدم که وعده خرید خانه تا پایان بهار عملیاتی می‌شود، نمی‌دانیم که این بار این وعده تا چه اندازه قابل تحقق است اما بی‌تعارف ترجیح می‌دهیم که می‌توانستیم زمان را به عقب ببریم و از مرگ علی جلو می‌کردیم تا اینکه فقط شاهد خلف وعده‌های مسئولان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز