خبرگزاری کار ایران

کارگر پیمانی سیمان داراب به دلیل فعالیت صنفی اخراج شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۳۶

منابع خبری ایلنا در استان فارس از اخراج یکی از کارگران پیمانکاری کارخانه سیمان داراب به دلیل پیگیری‌ مطالبات صنفی خود و همکارانش خبر می‌دهند.

براساس اخباری که از طریق فعالان صنفی کارگری استان فارس در اختیار ایلنا قرار گرفته است: پس از آنکه در تاریخ ۲۹ اسفند ماه سال گذشته قرارداد کار آقای «محسن صبوری» از کارگران پیمانکاری سیمان داراب به پایان رسید، کارفرما دیگر حاضر به عقد قرراداد جدید کار با وی نشده است.

براساس اطلاعات موجود از قرار معلوم دست کم ۱۵۰ نفر از مجموع ۵۳۰ کارگر کارخانه سیمان داراب بصورت پیمانکاری مشغول کار هستند.

به نقل از کارگران کارخانه سیمان داراب عنوان شده است از قرار معلوم شرکت پیمانکاری «آینده اندیش‌نگر» که هم اکنون از مقاطعه‌کاران سیمان داراب محسوب می‌شود برای سال جدید حاضر به تمدید قرار داد کار این نماینده کارگر نشده‌است.

گفته می‌شود آقای صبوری در ۱۲ سال گذشته از طریق شرکت‌های پیمانکاری که بصورت مقاطعه اداره بخشی از کارخانه سیمان داراب را برعهده داشته‌اند‌؛ مشغول به کار بوده است و در تمامی این سال‌ها به عنوان منتخب کارگران پیمانکاری سیمان داراب در شورای اسلامی کار این واحد صنعتی حضور افتخاری داشته است.

گفته می‌شود عمده فعالیت‌های صنفی این کارگر کارخانه سیمان داراب در رابطه با موضوعاتی چون اجرای مقررات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، پرداخت درست مزایای قانونی همچون حق شیفت همکارانش بوده است.

براساس اطلاعاتی که توسط منابع کارگری استان فارس بدست آمده است در پی اخراج آقای صبوری گروهی از همکاران وی در کارخانه سیمان داراب در فاصله روزهای ۲۴ تا  ۳۰ فروردین ماه  (به مدت نزدیک به شش روز) نسبت به اقدام پیمانکار کارخانه معرتض شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز