خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران سیمان کارون وارد دومین روز شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۶۶

کارگران کارخانه سیمان کارون برای دومین روز متوالی در محوطه کارخانه تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا از استان خوزستان خبر دادند، صبح امروز بیش از ۳۲۰ نفر از کارگران سیمان کارون  در شهرستان مسجد سلیمان بار دیگر تجمع‌های اعتراضی خود را در محوطه کارخانه از سر گرفتند.

به نقل از کارگران سیمان کارون گفته می‌شود که مشکل اصلی این واحد صنعتی عدم بازبینی و اجرای ناصحیح طرح طبقه بندی مشاغل کارخانه است.

همچنین براساس اطلاعاتی که از سوی این منابع گزارش شده است؛ بخش دیگری از مشکلات مربوط به یک تا سه ماه معوقات مزدی و فقدان امنیت شغلی کارگران پیمانی کارخانه سیمان کارون می‌شود.

این کارگران می‌گویند؛ از ابتدای شهریورماه تا پایان سال گذشته (۹۳) تعداد ۶۵ نفراز کارگران قراردادی سیمان کارون به بهانه اتمام قرار داد کاری اخراج شده‌اند.

طبق اظهارات آنان، با وجود آنکه ۲۹ نفر از این کارگران اخراجی در ‌‌‌نهایت با وساطت مسئولان استانداری، فرمانداری، اداره کار و اعضای شورای شهر «گلگیر» به کار بازگشتند اما هنوز وضعیت شغلی این کارگران مشخص نیست وبلاتکلیف هستند.

به گفته منابع خبری ایلنا در نتیجه اعتراض صنفی کارگران سیمان کارون در روز جاری، در ‌‌نهایت قرار شد ،روز دوشنبه هفته آینده (هفتم اردیبهشت )این موضع توسط اعضای هیئت مدیره وبرخی مسئولان کارگری شهرستان در محل کارخانه برسی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز