خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته:

چراغ سبز دولت به اشتغال مجدد بازنشستگان با افزایش ناچیز مستمری‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۶۵۷

یک فعال حقوق صنفی جامعه کارگران بازنشسته می‌گوید هیات دولت بدون توجه به ماه ۹۶ قانون تامین اجتماعی مستمری کارگران بازنشسته در سال جاری را تعیین کرده و در این شرایط آنان را به اشتغال مجدد ترغیب کرده است.

«حسن ایزدان» در این باره به ایلنا گفت: نه افزایش ۱۷ درصدی مستمری حداقل بگیران و نه افزایش ۱۵ درصدی مستمری‌های سایر سطوح هیچکدام با هزینه‌های زندگی جاری خانواده‌های بازنشسته همخوانی ندارد.

بازرس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران افزود: در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی آمده است که میزان مستمری‌ها نباید از سبد هزینه‌های زندگی خانواده‌ کارگران بازنشسته کمتر باشد.

وی افزود: دولت با این افزایش ناچیز مستمری‌ها برای ورود دوباره کارگران بازنشسته و از کارافتاده به بازار کار چراغ سبز نشان داده است.

این فعال صنفی کارگران بازنشسته گفت: گویا هیات دولت فراموش کرده که مطابق قانون تامین اجتماعی فعالیت دوباره کارگر مستمری بگیر تخلف محسوب می‌شود.

ایزدان در توضیح ناکافی بودن سبد هزینه‌های زندگی خانواده‌ کارگران بازنشسته گفت: اغلب کارگران بازنشسته و از کار افتاده بیشترین متقاضی خدمات درمانی هستند اما در عمل عرضه خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی به‌قدری محدود است که بیشتر خانواده‌های کارگران بازنشسته ناچار به استفاده از خدمات بیمه‌های مکمل شده‌اند.

به باور این فعال صنفی از آنجا که مدیران دولتی سازمان تامین اجتماعی بار‌ها در افزایش مستمری‌های به واقعیت‌های زندگی خانواده کارگران بازنشسته بی‌توجه بودند جا دارد تا کانون‌های صنفی کارگران بازنشسته و یا خود مستمری‌بگیران از طریق مراجع قانونی خواستار احقاق حقوق صنفی خود شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز