خبرگزاری کار ایران

با ارسال توضیحاتی به ایلنا اعلام شد

آمادگی مخابرات برای انعقاد قرارداد مستقیم با تمامی کارگزاران مخابرات روستایی

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۸۵۱

در پی انتشار گزارشی از ادامه تعطیلی ۷۰۰ مرکز مخابرات روستایی در خراسان رضوی و بلاتکلیفی کارگران، روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با ارسال توضیحاتی به ایلنا از آمادگی مخابرات برای انعقاد قرارداد مستقیم با تمامی کارگزاران مخابرات روستایی خبر داد.

در پی انتشار گزارشی از ادامه تعطیلی ۷۰۰ مرکز مخابرات روستایی در خراسان رضوی و بلاتکلیفی کارگران، روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با ارسال توضیحاتی به ایلنا از آمادگی مخابرات برای  انعقاد قرارداد مستقیم با تمامی کارگزاران مخابرات روستایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، در توضیحات روابط عمومی این نهاد دولتی آمده است: شرکت مخابرات ایران از همه کارگزاران مخابرات روستایی که تاکنون برای امضای قرارداد به شرکت‌های مخابرات استانی مراجعه نکرده‌اند می‌خواهند هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام نمایند. 

متن کامل توضیحات روابط عمومی مخابرات در ادامه می آید:

شرکت مخابرات ایران به دنبال اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرداخت حق بیمه کارگزاران مخابرات روستایی و قراداد مستقیم با آنان با شناسایی همه کارگزاران مشمول طرح در سراسر کشور آمادگ خود را برای عقد قرارداد از طریق شرکت خدمات اول مخابرات (از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مخابرات) اعلام کرد که تا پایان فروردین ماه ۹۴، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه و قرارداد خود را ثبت نمودند. حقوق، مزایا، سنوات و حق بیمه این تعداد از کارگزاران که قرارداد را امضا کردند تا پایان فروردین ماه ۹۴ پرداخت شده است. 

این در حالی است که تمامی کارگزاران دفا‌تر مخابرات روستایی در سراسر کشور که توسط شرکت مخابرات شناسایی شده‌اند ۵ هزار و ۹۰۰ نفر می‌باشند. 

نکته قابل توجهی که در متن خبر فوق‌الذکر آمده است اینکه طبق بند ۶۲ ردیف ۸۶ قانون بودجه سال ۹۲ و ۹۳، مخابرات ایران متعهد به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران روستایی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار است. 

بر این اساس متذکر می‌شود که قرارداد با شرکت خدمات اول مخابرات در واقع قرارداد مستقیم با خود مخابران ایران است زیرا این شرکت به عنوان شرکت زیر مجموعه گروه مخابرات همانند شرکت شسکام از اعتبار شرکت مخابرات ایران برخوردار است. شرکت مخابرات ایران به عنوان یک شرکت مادر تخصصی که با حدود هزار کار‌شناس اداره می‌شود تامین نیروی انسانی مورد نظر واحدهای اجرایی را از طریق شرکت خدمات اول مخابرات تامین می‌کند. این شرکت تاکنون نسبت به تامین ۲۸ هزار نیروی انسانی مورد نیاز مخابرات اقدام کرده است و متعهد به اجرای مصوبات قانونی و قانون کار است. 

شرکت مخابرات ایران همچنین به منظور بیمه کارگزاران دفا‌تر مخابرات روستایی در سال‌های گذشته تاکنون مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به عنوان حق کارفرما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده و نسبت به تسویه حساب آن سازمان اقدام خواهد نمود. 

شرکت مخابرات ایران از همه کارگزاران مخابرات روستایی که تاکنون برای امضای قرارداد به شرکت‌های مخابرات استانی مراجعه نکرده‌اند می‌خواهند هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام نمایند. 

اما در خصوص تعطیلی ۷۰۰ دفتر مخابرات روستایی باید گفته شود در عصر کنونی و با توجه به پیشرفت فناوری تعطیلی دفا‌تر مخابراتی معنایی ندارد. تعطیلی به معنی عدم ارائه خدمات است لیکن در همه ۷۰۰ روستا مورد بحث خدمات مثل گذشته و با به کار گیری از روش‌های نوین فناوری ارائه می‌شود و فقط کسی در این دفا‌تر حضور ندارد. 

اما چنانچه کارگزاران محترم استان خراسان رضوی قرارداد با شرکت خدمات اول مخابرات را امضا کنند می‌توانند در محل کار خود حاضر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز