خبرگزاری کار ایران

در مقابل فرمانداری بروجرد

تجمع اعتراضی کارگران سامان کاشی به دومین روز متوالی رسید

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۸۶۹

منابع کارگری در لرستان از تجمع صبح امروز نزدیک به ۲۵۰ نفر از کارگران سامان کاشی در مقابل فرمانداری بروجرد خبر می‌دهند.

این کارگران که روز گذشته هم در مقابل فرمانداری تجمع کرده بودند، نسبت به عدم پرداخت معوقات حقوقی خود معترضند. 

کارگران به ایلنا گفته‌اند، بیش از ۶ ماه دستمزد و ۵ ماه بیمه از سامان کاشی طلبکارند. یکی از کارگران در ارتباط با جزییات این معوقات حقوقی گفت: حقوق ماههای تیر و مرداد ۹۲ و ماههای آذر، دی، بهمن، اسفند ۹۳ و همچنین فرودین ۹۴ به آن‌ها پرداخت نشده است. این کارگر همچنین از تعویق ۵ ماهه در پرداخت حق بیمهٔ کارگران خبر داد و گفت: حق بیمهٔ ماههای آذر، دی، بهمن، اسفند ۹۳ و فروردین ۹۴هنوز پرداخت نشده است. 

کارگران می‌گویند علی رغم پیگیری‌هایی که انجام داده‌اند اما هنوز هیچ پاسخی از سوی مقامات مسول نشنیده‌اند. 

یکی از کارگران تجمع کننده در ارتباط با پیشینه تجمعات کارگران سامان کاشی گفت: این اولین بار نیست که به دلیل طولانی شدن پرداخت دستمزد‌ها در مقابل فرمانداری تجمع می‌کنیم اما علی رغم اینکه مسولین می‌گویند پیگیری می‌کنیم، هیچ اقدام اجرایی در این خصوص صورت نمی گیرد. 

این کارگر ادامه داد: کارخانه سامان کاشی تا ۲اردیبهشت ماه به دلیل عدم تامین مواد اولیه و کمبود نقدینگی تعطیل بود، پس ازآن هم وقتی به شرکت مراجعه کردیم خبری از پرداخت معوقات حقوقی نبود. ادامهٔ این وضعیت با شرایطی که ما می‌بینیم سخت و عذاب آور است و باید هرچه سریع‌تر وضعیت پرداخت معوقات حقوقی کارگران مشخص شود. 

کارگران سامان کاشی پیش از این و در تاریخ ۲۳ فروردین ماه در مقابل فرمانداری بروجرد در اعارض به عدم پرداخت مطالبات حقوقی خود تجمع کرده بودند. 

گفتنی است، تعداد کارکنان مشغول در سامان کاشی بالغ بر ۴۰۰ نفر است. محصولات این شرکت صنعتی عمدتا شامل کاشی کف، دیواری و نماست. کمبود نقدینگی و ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران از جمله مشکلاتی است که این کارخانه دردوسالهٔ اخیر با آن مواجه بوده است. کارفرمای این واحد تولیدی از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ کلیه خطوط تولید کارخانه را به دلیل نداشتن منابع مالی کافی برای تهیه مواد اولیه تولید، غیرفعال و تعطیل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز