خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران معدن چشمه پودنه:

بزرگ‌ترین مانع پیشرفت کشور وضعیت بد معیشتی کارگران است

نماینده کارگران چشمه پودنه ۱۱ اردیبهشت را روز طرح و پی گیری مطالبات معوقه کارگران دانست.

«محمد رضا گلستانی» که در روز کارگر 94 با ایلنا گفتگو می‌کرد، با بیان اینکه کارگران در روز کارگر به امید طرح و پی گیری مطالبات صنفیشان راهپیمایی کردند، گفت: متاسفانه در بسیاری کشور‌ها وقتی کارگران می‌خواهند از حق قانونی خود دفاع کند بجای آنکه حمایت شوند، تو سری می‌خورند.

او با بیان اینکه کارگران ایرانن از حقوق و دستمزد قانونی بر خوردار نیستند واین موضوع باعث اعتراض آنان شده است، در ادامه افزود: یکی از خواسته‌های بحق کارگران در روز جهانی کارگر افزایش دستمزد به میزان واقعی آن است که دولت در سال جاری آن را برای کارگران محقق نکرد.

وی نارضایتی از شرایط کار در کارخانجات، معوقات حقوقی و تغییر وضعیت شغلی کارگران را از دیگر مطالبات کارگران بر شمرد و گفت: هر ساله در روز کارگر مسئولان با بی‌تفاوتی به این خواسته‌های کارگران به جای رفع مشکلات، به اجتماع صنفی کارگران برچسب سیاسی می‌زنند.

نماینده کارگران چشمه پودنه با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مانع پیشرفت کشور وضعیت بد معیشتی کارگران است افزود: متاسفانه در کشور ما کارگرانی وجود دارند که در ۴ تا ۵ ماه گذشته حقوقی نگرفته‌اند، چرا که دست آنان به جایی بند نیست وهیچ مسئولی نیز پاسخ گوی مطالبات کارگران نمی‌شود.

گفتنی است، بر اثر وقوع حادثه‌ای در معدن چشمه پودنه در اسفند ماه سال 92 سه نفر از کارگران کشته شدند و پس از این حادثه سه تن از نمایندگان کارگران به دلیل اطلاع رسانی از وضعیت ایمنی در این معدن اخراج شدند.

 

کد خبر : ۲۷۴۳۴۲