خبرگزاری کار ایران

۱۱ روز اعتراض کارگران قطار شهری اهواز در سکوت مسئولین استانی

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۵۲۷

دبیر خانه کارگر خوزستان در یازدهمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران پروژه «قطار شهری اهواز»، از بی‌توجه‌ای مسئولان استانی به وضعیت این کارگران انتقاد کرد.

«آقایار حسینی» دبیر خانه کارگر اهواز به ایلنا گفت: در حال حاضر یازده روز از اجتماع صنفی بیش از ۶۰۰ کارگر پیمانی پروژه قطار شهری اهواز می‌گذرد اما هیچ کدام از مسئولان استانی و کشوری به خواسته‌های آنان اهمیت نمی‌دهند.

به گفته این فعال صنفی، بی‌توجه‌ای مسئولان سیاسی و ادارات کار استان اهواز به وضعیت کارگران قطار شهری و سایر کارگران معترض در دیگر واحد‌های بحران زده استان، باعث ناامیدی و احساس شکست در میان کارگران معترض شده است.

او با اشاره به وضعیت نامناسب کارگران در استان خوزستان بیان داشت: با توجه به پتانسیل خوزستان و رکودی که در واحدهای تولیدی خوزستان به وجود آمده کارگران کارخانه‌های آجر جیل، لوله سازی خوزستان، لوله سازی اهواز، آبفای اهواز، ابفای آبادان، کارگران شهرداری‌های اهواز، آبادان، سوسنگرد و ده‌ها واحد‌ تولیدی دیگر وضعیت مناسبی ندارند.

او گفت: نداشتن احساس مسئولیت و بی‌توجه‌ای مقامات استانی به استیفای حقوق کارگران حوزه خدمتشان باعث شده مشکلات این کارگران بعد از گذشت سال‌ها، همچنان پابرجا بماند و کارگران نتوانند به حقوق اولیه صنفی خود دست یابند.

حسینی گفت: در استان خوزستان هر روز شاهد اعتراض‌ها و تحصن‌های کارگری هستیم و کارگران واحدهای بحرانی پس از هر اعتراض از مسئولان استانی و کشوری انتظار رسیدگی دارند.

دبیر خانه کارگر در ادامه تصریح کرد: یکی دیگراز مسائلی که باعث گسترده شدن مشکلات کارگری در استان خوزستان شده است ناتوانی اعضای کمسیون کارگری استان خوزستان در پی گیری مشکلات کارگری و رفع بحرانهای واحد‌های تولیدی و صنعتی است. علاوه بر آن عدم حضور مستمر برخی مسئولان دولتی در میان کارگران در افزایش مشکلات کارگران استان بی‌تاثیر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز