خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران کنتور سازی ایران در اعتراض به تعویق دو ماه حقوق

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۸۲۴

در پی تعویق دو ماه حقوق ۴۸۰ کارگر کارخانه «کنتور سازی ایران» در قزوین، صبح امروز حدود ۶۰ نفر از کارگران این واحد صنعتی مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه کنتور سازی ایران گزارش می‌دهند تجمع اعتراضی امروز صبح (۱۹ اردیبهشت ماه) به دلیل بی‌توجه‌ای کارفرمای کارخانه کنتور سازی به تعویق ۲ ماه حقوق کارگران صورت گرفته است.

کارگران می‌گویند حقوق‌شان در ماه‌های اسفند ۹۳ و فروردین ۹۴ پرداخت نشده است و همچنین حق عیدی  حدود ۳۰ نفر از کارگران قرار دادی با سوابق حداقل ۱۴ سال کار، تا کنون پرداخت نشده است.

به گفته کارگران، علاوه بر تعویق دستمزد، بخشی از مشکلات کارگران مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است

کارگران معترض درباره مشکلات بیمه تکمیلی خود می‌گویند: با وجود آنکه هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی آتیه سازان کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل واریز نشدن حق بیمه به حساب شرکت بیمه گر بهره‌مند نیستند.

به گفته کارگران حاضر در تجمع، کارفرما مدعی است خریداران محصولات این کارخانه که وزارت نیرو و سایر ادارات برق در سراسر کشور هستند، بدهی‌های خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند و این موضوع باعث کمبود نقدینگی در این واحد تولیدی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز