خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری

پس از کشته و مصدوم شدن ۲۳ کارگر، واحدهای در حال تعمیر پالایشگاه شازند تعطیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۸۵۳

منابع کارگری می‌گویند پس از وقوع چهار حادثه کار متوالی در پالایشگاه امام خمینی شازند، به تازگی دستور تعطیلی کامل آن دسته از واحدهای این پالایشگاه که تعمیرات اساسی (overhaul) می‌شوند، صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی شازند طی دو هفته گذشته در حالی انجام می‌گرفته که واحدهای در حال تعمیر این پالایشگاه به طور کامل از فرایند تولید خارج نشده بودند.

کارگران می‌گویند مقامات محلی و مدیران پالایشگاه بعد از کشته و مصدوم شدن ۲۳ کارگر این مجتمع صنعتی  تصمیم گرفته‌اند ادامه فرایند تعمیرات اساسی را به بعد از تعطیلی کامل واحدهای مربوطه موکول کنند.

یکی از کارگران در این باره به ایلنا گفت «پالایشگاه پیش از صدور این دستور خط به خط اورهال (تعمیرات اساسی) می‌شد، مثلا خط یک لوله را می‌بستند اما خط دیگر زنده بود و برای کاهش نیافتن سرعت تولید واحد‌ها به طور کامل از سرویس خارج نمی‌شدند.»

کارگران مدعی‌اند انجام تعمیرات اساسی بدون تعطیلی کامل واحدها بخاطر «مسائل مالی» و «کاهش نیافتن میزان تولید» صورت می‌گرفته است.

این ادعا از آن حیث قابل توجه است که چهارشنبه هفته گذشته، یک روز پس از وقوع آخرین حادثه در پالایشگاه امام خمینی شازند که به مصدومیت ۸ کارگر منجر شد، از این مجتمع صنعتی به دلیل تعهد به تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ تقدیر شد.

در این رابطه، یک کار‌شناس ایمنی کار به ایلنا گفت: استاندارد فنی انجام اورهال بدین ترتیب است که پیش از آغاز فعالیت، واحد مربوطه را تعطیل کنند یا حداقل بخشی از واحد را به طور کامل از سرویس خارج کنند.

«غلامحسی عشقی» در ادامه تاکید کرد : از سرویس خارج کردن واحد، ریسک حوادث کار را کاهش می‌دهد اما به صفر نمی‌رساند و برای کاهش خطرات احتمالی، فرایند تعمیرات اساسی باید به طور علمی انجام شود.

او در عین حال یادآور شد: البته در شرایطی که پالایشگاهی از هر تجهیز یا مخزن پشتیبانی یا بک آپ داشته باشد، می‌تواند یک بخش را از سرویس خارج کند و بدون قطع فرایند تولید، از تجهیز جایگزین استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز