خبرگزاری کار ایران

روز چهاردهم اعتصاب؛

تسویه حساب کارفرما با ۱۵۰ کارگر اعتصابی قطار شهری اهواز/ تصویر

همزمان با چهاردهمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران قطار شهری اهواز، کارفرمای شرکت پیمانکاری کیسون مانع ورود ۱۵۰ نفر از کارگران بخش حفاری (TBM) به محل کارشان شد. کارگران نیز در واکنش در مقابل درب ورودی کارگاه تحصن کردند.

کارگران به ایلنا گزارش دادند؛ بعد از ظهر روز گذشته پس از پایان سیزدهمین روز از اعتراض صنفی بیش از ۶۰۰ نفر از کارگران قطار شهری اهواز، واحد اداری شرکت پیمانکاری کیسون (مجری پروژه قطارشهری اهواز) طی تماس تلفنی به حدود ۱۵۰ نفر از کارگر بخش حفاری پیغام داده است فردا (۲۰ اردیبهشت) برای تسویه حساب به واحد اداری شرکت کیسون مراجعه کنند.

بنا بر این گزارش، صبح امروز، طبق روال هر روز که ۱۵۰ کارگر بخش حفاری همچون سایر کارگران قصد ورود به کارگاه را داشتند، ماموران بخش حراست کارگاه قطار شهری مانع ورود آنان به محل کارشان شدند. به همین دلیل اعتراض کارگران بخش حفاری وارد فاز جدیدی شده است واین کارگران با حمایت سایر کارگران مقابل درب وردی ساختمان موتوری دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

طبق اظهارت کارگران؛ در حال حاضر جمعی از کارگران با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی در مقابل درب موتوری اجتماع کرده‌اند.

کارگران معترض می‌گویند از لحظاتی پیش با در خواست کارفرما، ماموران انتظامی در محل اجتماع کارگران حاضر شده‌اند.

1

به گزارش ایلنا؛ حدود ۶۰۰ نفر از کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز که تحت مدیریت شرکت پیمانکاری «کیسون» فعالیت دارند از روز یکشنبه (۶ اردیبهشت) تاکنون در اعتراض به دریافت نکردن حقوق طی ۴ ماه اخیر دست از کار کشیده‌اند. گفته می‌شود مطالبات تعدادی از کارگران به دلیل معوقات پراکنده در سال گذشته بیش از ۴ ماه است.

ایلنا در دهمین روز اعتصاب کارگران شرکت پیمانکاری کیسون، به نقل از کارگران گزارش داده بود کارفرما بدون توجه به خواسته صنفی‌شان با بکار گیری کارگران پیمانکاری، اعتصاب کارگران را شکسته و اجرای بخشهایی از پروژه را آغاز کرده است. 

3

کد خبر : ۲۷۶۰۳۵