خبرگزاری کار ایران

۶۰ کارگر «فولاد قزوین» در نوبت اخراج قرار گرفتند/ بیکاری ۱۲۰ کارگر از ابتدای امسال

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۱۲۶

در پی اخراج ۶۰ کارگر قرار دادی کارخانه «فولاد قزوین» در ۱۵ فروردین ماه سال جاری، کارفرما اسامی ۶۰ کارگر قرارداد موقت را با سوابق ۱۰ تا ۱۲ سال در لیست اخراجی‌ها قرار داده است. این ۶۰ کارگر در ابتدای خردادماه پس از خاتمه قرارداد کارشان بیکار می‌شوند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه «فولاد قزوین» واقع در شهرستان تاکستان گزارش دادند؛ در این واحد تولیدی بیش از ۴۰۰ کارگر مشغول به کار بودند اما طی یک ماه گذشته به دلیل آنچه از سوی کارفرما «رکود بازار فروش محصولات» عنوان شده است، در مرحله نخست تعداد ۶۰ نفر از کارگران پیش از اتمام مدت قرار داد کارشان اخراج شده‌اند. در مرحله دوم اسامی ۶۰ کارگر دیگر تا پایان ماه جاری و با اتمام قرارداد در لیست اخراج قرار گرفته است.

بنا بر ادعای کارگران فولاد قزوین، کارفرمای این کارخانه پایان اسفند ماه سال ۹۳ به قصد اخراج بخشی از نیروی کار، با تمامی کارگران قرارداد دو ماهه منعقد کرده است. علاوه بر آن با تغییر ساعات خروجی کارگران از ساعت ۱۷ به ۱۴، از یک هفته پیش کارگران علاوه بر آنکه از سرویس ایاب و ذهاب محروم شده‌اند، یک وعده غذای گرم نیز با تعطیلی آشپزخانه به کارگران داده نمی‌شود.

به گفته کارگران این کارخانه، تمامی کارگران فولاد قزوین هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران اخراج هستند.

طبق اظهارات کارگران فولاد قزوین، کارگران شاغل در این کارخانه علاوه بر تعویق حقوق دو ماه گذشته، در زمینه بیمه تکمیلی نیز با مشکلاتی مواجه‌اند.

 آنان در تشریح مشکلات بیمه تکمیلی خود گفتند: با وجود آنکه کارفرما همه کارگران را به اجبار تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا قرار داده است و هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند نیستند. گفته می‌شود حق بیمه کارگران به این شرکت بیمه‌گر پرداخت نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز