خبرگزاری کار ایران

کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس دست از کار کشیدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۳۶۹

از صبح امروز کارگران معدن زغال سنگ نگین طبس در اعتراض به تعویق یک ماه و نیم حقوق دست از کار کشیده و محل کار خود را ترک کردند.

منابع کارگری ایلنا در معدن زغال سنگ نگین طبس گزارش کردند؛ صبح امروز (۲۱ اردیبهشت ماه) ۱۵۰ نفر از کارگر معادن ذغال سنگ نگین طبس در اعتراض به تعویق یک ماه و نیم حقوق، دست از کار کشیده و محل کار خود را‌تر ک کرده‌اند. هم اکنون این کارگران در محل آسایشگاه حاضرند.

کارگران معترض به ایلنا گفته‌اند؛ پیش از این حقوق کارگران حدود سه ماه به تعویق افتاده بود که کارفرما بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کرده است اما در حال حاضر کارگران نیمی از حقوق اسفند ۹۳ و حقوق کامل فروردین ۹۴ را دریافت نکرده‌اند.

 به گفته آنان؛ تعداد کارگران این معدن حدود ۴۰۰ نفر است که به صورت چرخشی ۶ روز کار و ۳ روز استراحت  فعالیت دارند. اجتماع امروز مربوط به کارگران یک شیفت ۱۵۰ نفره است که قرار بود ۶ روز در معدن به طور مداوم کار کنند.

 طبق اظهارات کارگران معدن نگین؛ با وجود آنکه کارگران در چندین نوبت از مسئولان شهرستانی و مدیران معدن خواسته بودند به مشکلات این معدن رسیدگی شود اما آنان نسبت به این موضوع بی‌توجهی کرده‌اند و سکوت آنان موجب گسترش اعتراضات کارگری در این معدن شده است.

به گفته کارگران، علاوه بر تعویق در پرداخت حقوق از سوی شرکت معدنی نگین، یکی از عمده‌ترین مشکلات کارگران مربوط به کسر از اضافه کاریهای کارگران غیر شیفت در ایام نوروزسال جاری بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز