خبرگزاری کار ایران

در شانزدهمین روز اعتصاب؛

کارگران قطار شهری اهواز مانع خروج ماشین‌آلات سنگین از کارگاه شدند

در شانزدهمین روز از اعتصاب کارگران قطار شهری اهواز در اعتراض به تعویق چهار ماه حقوق، صبح امروز گروهی که منطقا احتمال داده می‌شود از عوامل کارفرما بوده باشند، قصد اعتصاب شکنی کارگران را داشتند.

کارگران به ایلنا گزارش داده‌اند شرکت پیمانکاری کیسون در شانزدهمین روز از آغاز اعتصاب کارگران، روز جاری (۲۲ اردیبهشت) با دخالت نیروهای انتظامی قصد داشت تعدادی از خودروها و سایر ماشین آلات سنگین را از کارگاه خارج کند تا با نمایش شروع کار به نوعی خاتمه اعتصاب را به کارگران و مردم شهر اعلام کند اما کارگران مانع این کار شدند.

کارگران می‌گویند: کارفرما در حالی تصمیم به اعتصاب شکنی گرفته است که کارگران طی شانزده روز گذشته در واکنش به تاخیر ۴ ماهه در پرداخت مطالبات معوقه‌شان، کار در بخشهای مختلف کارگاه را متوقف کرده‌اند. کارگران می‌گویند کارفرما به جای استفاده از ابزار‌های مختلف برای شکستن اعتصاب کارگران، بهتر است مطالبات مزدی کارگران را پرداخت کند.

ایلنا طی دو روز گذشته گزارش داده بود که همزمان با چهاردهمین و پانزدهمین روز اعتصاب این کارگران به ترتیب حکم اخراج 150 و 20 نفر از کارگران بخش‌های حفاری و واحد ماشین‌آلات کارگاه قطارشهری اهواز ابلاغ شده است.

کد خبر : ۲۷۶۶۶۰