خبرگزاری کار ایران

پدر یکی از کشته‌شدگان خبر داد

اعتراض کارفرما به حکم دادگاه کارگران کشته‌شده در کشتی سیراف

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۱۵۷

پدر یکی از کارگرانی که روز ۲۹ دی ماه سال گذشته در حادثه آتشسوزی کشتی سیراف کشته شده است، از درخواست تجدید نظر کارفرمای مجتمع کشتی‌سازی عظیم گسترش برای بررسی دوباره علت حادثه خبر می‌دهد.

«امید علی‌ میزایی» پدر «وحید میرزایی» یکی از سه کارگری که بر اثر آتش‌گرفتن کشتی در دست تعمیر سیراف کشته شده بود، به ایلنا گفت: حدود سه هفته پیش جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در گزارش قبلی کار‌شناسی حادثه کارفرما به عنوان مقصر شناخته شده بود، در این جلسه به درخواست کارفرما قرار شد تا بار دیگر بررسی کار‌شناسی علت وقوع حادثه صورت بگیرد.

میرزایی افزود: درخواست کارفرما برای تجدید نظر کار‌شناسی حادثه در حالی است که از زمان وقوع این حادثه تاکنون عوامل مدیریت تلاش کرده‌اند تا خانواده بازماندگان را از پی‌گیری این دعوا منصرف کنند.

وی گفت: از زمان وقوع حادثه تاکنون نمایندگان مدیریت کشتی سازی عظیم گسترش چندین بار از خانواده ما و دو کارگر کشته شده دیگر خواسته‌اند تا در ازای جبران خسارت‌ از پی‌گیری دعوا پیگیری کنیم.

کشتی سیراف که برای تعمیر در حوزچه کارگاه کشتی سازی عظیم گسترش نگهداری می‌شد در تاریخ بیست و نهم دی‌ماه سال گذشته دچار آتش سوزی شد و در ‌‌نهایت سه کارگری که در زمان وقوع حادثه در قسمت بدنه زیرین این کشتی حضور داشتند بر اثر تنفس دود ناشی از آتش دچار خفگی شدند.

با وجود آنکه آنزمان مدیرعامل آتشنشانی بندرعباس در تشریح چگونگی وقوع این حادثه از فقدان سیستم‌های ایمنی و امداد و نجات و اطفای حریق در حوضچه تعمیراتی کشتی‌سازی عظیم گسترش خبر داده بود اما‌‌‌ مدیریت این مجتمع در واکنش از طریق انتشار بیانیه و گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که کارگران کشته شده و مالک کشتی بدون هماهنگی با نیروهای واحد ایمنی شرکت عملیات جوشکاری را آغاز کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز