خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران سیمان لوشان بیست ماهه شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۴۲۴

کارگران بیکار شده کارخانه «سیمان لوشان» بیست ماه بعد از تعطیلی این واحد تولیدی از طولانی شدن بلاتکلیفی شان خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، ۴۹ کارگر قرار دادی کارخانه سیمان لوشان که از یکم مهر ماه ۹۲ با تعطیلی کارخانه بیکار شدهاند، با ادامه یافتن بلاتکلیفی‌شان تا به حال چندین بار به نهادهای دولتی استانی و کشوری مراجعه کرده‌اند اما تا کنون از این رایزنی‌ها نتیجه‌ای حاصل نشده است.

کارگران می‌گویند؛ کارفرما به بهانه اینکه این کارخانه مستهلک است و توجیه اقتصادی ندارد، فعالیت «سیمان لوشان» را از اول مهر ماه سال ۹۲ متوقف کرده است و حدود ۴۹تن از کارگران قراردادی این کارخانه در بیست ماه گذشته بلاتکلیف بوده‌اند.

کارگران با بیان اینکه هیچ کس مسئولیتی در قبال کارگرانی که ۱۰ تا ۱۸ سال سابقه کار دارند نمی‌پذیرد، می‌گویند: در بیست ماه گذشته این کارخانه هیچ تولیدی نداشته و کارگران صرفا برای حضور و غیاب در کارخانه حاضر شده‌اند.

به گفته کارگران سیمان لوشان، این واحد قبل از خرداد سال ۹۲ بیش از ۱۸۰ کارگر داشت که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «خوشایند خزر» کار می‌کردند. با وقوع مشکلاتی که از سوی کارفرما کمبود منابع مالی عنوان می‌شد، ۱۸۰ کارگر پیمانکاری در ماههای تیر و شهریور ۹۲ در دو مرحله اخراج شدند. در آن زمان تعداد زیادی از کارگران وادار به تسویه حساب شدند و تعدادی نیز بدون دریافت طلب خود کارخانه را ترک کردند.

طبق ادعای کارگران سیمان لوشان؛ کارگران اخراجی سیمان لوشان در تاریخ سوم فروردین ماه سال گذشته (۹۳) برای دریافت مطالبات معوقه خود به اداره کار شهرستان رودبار واقع در منجیل شکایت کردند و این اداره در مرحله نخست حکم به توقیف یک دستگاه بلدوزر، یک دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه لیفتراک به ارزش ۱۸۲میلیون تومان را داد. دی ماه سال گذشته کارگران با فروش این ماشین آلات هر کدام مبلغ ۳ میلیون ۷۰۰ هزار تومان از معوقات حقوقی خود را دریافت کردند.  مرحله دوم فروش مستغلات این کارخانه به نفع کارگران درتاریخ ۱۸ خرداد ماه انجام خواهد شد.

منابع خبری ایلنا در این کارخانه همچنین اظهار داشتند؛ تنها خواسته کارگران سیمان لوشان احیاء کارخانه و بازگشت به کار است. اما کارفرما با توافق مسئولان شهرستان رودباراز یک ماه پیش پای دلالان را به کارخانه باز کرده‌ است و قرار است این کارخانه به همراه همه ماشین آلات آن به عنوان یک واحد اسقاطی فروخته شود. با به وجود آمدن این وضعیت نگرانی کارگران به سبب نداشتن آینده شغلی نامشخص بیشتر شده است.

کارگران سیمان لوشان می‌گویند، دولت نباید نسبت به وضعیت وخیم اقتصادی کارگران بیکار این کارخانه بی‌تفاوت باشد و اگر برنامه‌ای برای تغییر این وضعیت دارد، باید سریع‌تر اجرا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز