خبرگزاری کار ایران

۱۴ ماه دوندگی ۷۰ کارگر اخراجی «اکسین لوله» برای دریافت حقوق

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۷۹۲

۷۰ کارگر کارخانه «اکسین لوله» ۱۴ ماه بعد از تعطیلی این واحد تولیدی با وجود صدور حکم توقیف اموال کارخانه هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه حقوقی و حق سنوات خدمت خود را دریافت کنند. گفته می‌شود بانک ملی پیش از کارگران اموال کارخانه را برای وصول طلب میلیاردی‌اش توقیف کرده است.

به گزارش ایلنا، کارخانه «اکسین لوله» در اهواز از تاریخ ۲۵ فرودین ۹۳ به دلیل آنچه از سوی کارفرما «مشکلات مالی» خوانده می‌شد تعطیل اعلام شد، طی ۱۴ ماه بیکاری کارگرانش هنوز بخش عمده مطالبات حقوقی و حق سنوات خدمت آنان پرداخت نشده است.

کارگران می‌گویند کارفرما در زمان اخراج کارگران وعده پرداخت مطالبات‌شان را حداکثر تا روز ۲۹ فروردین ماه داده بود اما بعدا به بهانه‌های مختلف از جمله مشکلات مالی از پرداخت مطالبات کارگران طفره رفت.

کارگران درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالبات‌شان می‌گویند «بعد از بدقولی کارفرما‌ همه کارگران به اداره کار اهواز شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده به دادسرای اهواز انتقال پیدا کرد.»

به گفته کارگران، بعداز کش و قوس‌های فراوان حدود ۳۰ نفر از کارگران توانستند مطالبات خود را دریافت کنند. اما ۷۰ کارگر باقی مانده که هر کدام مبالغی حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان از کارفرما طلب دارند در چهارده ماه گذشته بلاتکلیف بوده‌اند.

کارگران اخراجی «اکسین لوله» می‌گویند پس از پی‌گیری‌های حقوقی سرانجام توانستند حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلب‌شان بگیرند اما پیش از کارگران، بانک ملی بابت طلب میلیاردی خود تمامی اموال کارخانه را مصادره کرد و اکنون دست کارگران به جایی بند نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز