خبرگزاری کار ایران

خانواده‌های کارگران کشته شده از پالایشگاه شازند شکایت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۰۵۲

برادر یکی از کارگران کشته شده بر اثر حادثه نشت گاز سمی در واحد آب ترش پالایشگاه امام خمینی شازند، از آنچه تاخیر دستگاه قضا در رسیدگی به شکایت خانواده‌های کشته شدگان این حادثه می‌خواند انتقاد کرد.

«احد مولایی» در این باره به ایلنا گفت: خانواده‌های مرحوم «محمود مولایی»، «حسن ابراهیمی» و «علیرضا دهقانی» از پالایشگاه شازند و شرکت پیمانکاری قطعه سازان در دادگستری ساوه شکایت کرده‌اند.

او افزود: با گذشت سه هفته از طرح این شکایت در دادگستری شازند، دادستان کماکان می‌گوید این پرونده در مرحله تحقیقات است.

مولایی در عین حال گفت: تاخیر در رسیدگی به شکایت خانواده‌ها از کارفرما و پیمانکار موجب نگرانی است، چرا که به نظر می‌رسد اراده‌ای برای برخورد با مقصرین این حادثه در بین مسئولان شهرستان شازند وجود ندارد.

گفتنی است در حادثه‌ای که روز ۷ اردیبهشت ماه امسال در پالایشگاه امام خمینی شازند به وقوع پیوست، ۷ کارگر بر اثر استنشاق گازسولفید هیدروژن در واحد آب ترش [واحد ۱۸] این پالایشگاه مصدوم شدند که سه تن از آن‌ها به نام‌های مولایی، ابراهیمی و دهقانی جان باختند.

پس از این حادثه، دو حادثه دیگر نیز در این پالایشگاه به وقوع پیوست که به مرگ حداقل یک کارگر و مصدومیت ۱۵ کارگر دیگر منجر شد.

فرماندار شازند نیز دو هفته پس از وقوع این حوادث سریالی با حضور در یک برنامه تلویزیونی از شناسایی ۱۳ قصور کارفرما و پیمانکار خبر داد و اعلام کرد «کوتاهی مسئولین کارفرما، پیمانکاران و کارگران بخش‌های مختلف مشخص شده است و به مراجعه قضایی تحویل داده خواهد شد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز