خبرگزاری کار ایران

اعتراض پرستاران بیمارستان امام رضا به رفتار توهین‌آمیز یک پزشک/ تصویر

منابع خبری ایلنا در مشهد از تجمع 50 نفری تعدادی از پرستاران بخش های مختلف بیمارستان امام رضا خبر می دهند. گفته می شود این تجمع در حمایت از پرستاری برگزار شده که روز شنبه دوم خرداد مورد اهانت یکی از جراحان بخش سوختگی قرار گرفته بود.

صبح امروز پنجشنبه هفتم خردادماه حدود 50 نفر از پرستاران بخش های مختلف بیمارستان امام رضا مشهد در حمایت از پرستاری که طی چند روز گذشته مورد اهانت یکی از جراحان بخش سوختگی قرار گرفته بود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع کنندگان،ضمن حمایت از این پرستار باسابقه در جهت پیگیری شکایت خود از پزشک خاطی، خواستار برخورد قاطع مسولین بیمارستان با وقوع اتفاقاتی از این دست شدند.

به گفته فعالان صنفی جامعه پرستاری،  حادثه برخورد با این پرستار قدیمی بخش سوختگی بیمارستان امام رضا صبح روز شنبه دوم خرداد ماه سال جاری و پس از آن اتفاق افتاد که وی در حال رسیدگی به وضعیت یکی از کارگران آسیب دیده حادثه فولاد خراسان بود و پس از آن طی مشاجره لفظی با یکی از پزشکان بخش مورد اهانت قرار گرفت و توسط این پزشک از اتاق بیرون انداخته شد.

گفته میشود حرکت توهین آمیز این جراح در مقابل چشمان سایر پرسنل بخش اعم از پزشکان مقیم، کادر پرستاری و دانشجویان حاضر در بخش به وقوع پیوسته است.

در پی این اقدام پرستار مذکور، ابتدا به کلانتری و سپس به دادسرا شکایت کرده و هم اکنون نیز پیگیر شکایت خود از پزشک مذکور است.

جمعی از همکاران این پرستار در روزهای بعد از وقوع این حادثه با جمع آوری امضا و ارسال نامه ای خطاب به مدیریت پرستاری و حراست بیمارستان و همچنین واحد بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ضمن دفاع از پرستار مذکور، از مسولین خواستهاند با توجه به آنچه «در معرض خطر قرار گرفتن امنیت شغلی سایر پرسنل» خوانده شده،  هرچه سریعتر به موضوع اهانت به این پرستار رسیدگی کنند.

در بیانیه پایانی تجمع امروز که به امضای پرستاران معترض رسیده آمده است:تجمع امروز پرستاران  نه تنها برای حمایت از یک پرستار بلکه در راستای احیای حیثیت خدشه دار شده پرستاری است. در بخش دیگری از این بیانیه با ذکر این نکته که تجمع امروز پرستاران بیمارستان امام رضا مشهد یک موضع گیری در مقابل پزشکان نیست آمده است: این تجمع در اعتراض به حتک حرمت هاست و پرستاران تا تادیب و عذرخواهی فرد خاطی پیگیر موضوع خواهند بود.

فعالین صنفی جامعه پرستاری با اشاره به حوادث مشابهی که در یک ساله ی گذشته در بیمارستانهای مختلف کشور به وقوع پیوسته و طی آن پرستاران به اشکال مختلف از سوی پزشکان مورد اهانت قرار گرفته اند خواستار برخورد جدی وزارت بهداشت و مسولین بیمارستانها با اینگونه رفتارها شده اند.

کد خبر : ۲۸۰۲۳۰