خبرگزاری کار ایران

به دنبال تلاش دولت انگلیس برای محدود کردن اعتصاب‌های کارگری:

اتحادیه های کارگری انگلیس به دولت کامرون هشدار دادند

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۳۳۲

شماری از رهبران اتحادیه کارگری انگلیس روز پنجشنبه به دولت محافظه کار دیوید کامرون در ارتباط با طرح جدیدش برای مقابله با اعتصابات در این کشور، هشدار دادند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، رهبران این اتحادیه های کارگری با بیان اینکه دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب کارگر به دنبال سرکوب اعتصابات در انگلیس است، هشدار دادند که در مقابل طرح دولتش خواهند ایستاد.

 

حزب محافظه کار انگلیس تصریح داشته به دنبال تصویب طرحی است که بر اساس آن، در صورتی با برگزاری اعتصاب در یک بخش عمومی موافقت خواهد شد که 50درصد از کارکنان آن بخش، از اعتصاب حمایت کرده باشند.

براساس تصمیم یک کمیته حزب محافظه کار، این بخش های عمومی شامل کارکنان حوزه های بهداشت، آموزش، حمل ونقل عمومی و سرویس های آتش نشانی و اورژانس خواهند بود.

اعضای این کمیته حزب محافظه کار مدعی هستند که درحال حاضر حرکت های اعتصابی در بخش های عمومی این کشور با حمایت اکثریت کارکنان این بخش ها صورت نمی گیرند و برخی اوقات از هر ده نفر عضو این بخش ها یک نفر خواهان اعتصاب هستند.

در سخنرانی ملکه الیزابت در مراسم گشایش پارلمان انگلیس که روز چهارشنبه گذشته برگزار شد، عنوان شده بود که یکی از برنامه دولت کامرون مقابله با اعتصابات کارگری است.

'بن مک کلوسکی 'دبیر کل اتحادیه کارگری 'یونایتد یونیون' ، از این طرح به عنوان یک مساله گیج کننده یاد کرده و گفته است دولت محافظه کار درحالی به اعضای اتحادیه های کارگری حمله می کند که این افراد وظیفه تمیز کردن خیابان ها، مواظبت از کودکان و کار در فروشگاه برعهده دارند و فاقد هرگونه امنیت اقتصادی هستند.

وی افزود: مردم گول این ادعاها که این حزب ( محافظه کار)، حزب مردمی است که کار می کنند، نخواهند خورد زیرا که آزادی ها و دمکراسی موجود با ارایه این گونه قوانین به کناری زده می شوند.

'میک ویلهان' رهبر اتحادیه رانندگان قطار (اسلف ) نیز با شرم آور و رسوا آمیز خواندن تلاش های حزب محافظه کار برای سرکوب اعتصابات کارگری ، محافظه کاران را متهم کرد که سعی می کنند اتحادیه های کارگری را سرکوب کنند.

وی گفت که دولت محافظه کار در انتخابات پارلمانی انگلیس که در هفدهم اردیبهشت ماه برگزار شد، تنها 39.9 درصد از مردم این کشور را بدست آورده است.

'کریستین بلوور' رهبر اتحادیه ملی معلمان انگلستان نیز گفته است که این قانون جدید محافظه کاران، به دنبال سرکوب و ساکت کردن معترضین است.

رهبر اتحادیه معلمان انگلستان تصریح کرد: هیچ شکی نیست که در برابر این قانون مقاومت صورت خواهد گرفت.

'مانوئل کورتس' رهبر اتحادیه کارگری 'تسا ' نیز در واکنش به طرح جدید محافظه کاران گفته است: این خیلی غیرعادی است که بعد از گذشت یکصد سال از اولین انتخابات دمکراتیک عمومی، دیوید کامرون می خواهد اولین نخست وزیر انگلستان باشد که با استفاده از یک سیستم ناتوان به دنبال محدود کردن اعتصابات کارگری است.

به گفته تحلیل گران به نظر می رسد میان طرح محافظه کاران برای محدود کردن اعتصابات کارگری در انگلیس و برنامه ریاضت اقتصادی دولت کامرون که به احتمال زیاد سبب اعتراضات شدید اجتماعی در آینده خواهد شد ، ارتباط نزدیکی وجود دارد.

انگلیس در سال گذشته میلادی نیز مواجه با اعتصابات گسترده کارکنان بخش های مختلف از جمله بخش های درمانی، آموزشی ، حمل و نقل و نیز نیروهای آتش نشانی و اورژانس بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز