خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

امیدواریم با کسر حق بیمه از بن، کیفیت خدمات هم افزایش یاید

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۴۱۸

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از برقراری دوباره کسر حق بیمه از مزایای مروبط به بن کارگری حمایت کرد.

حسن صادقی به ایلنا گفت: معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به درخواست استعلام سازمان تامین اجتماعی کسر شدن حق بیمه از مزایای بن کارگری را اقدامی مجاز و قانونی تشخیص داده است.

وی یادآور شد: سال گذشته در نتیجه اعتراض کارفرمایان وزیر کار به عنوان رئیس شورای عالی کار در تصمیمی نادرست و غیر قانونی با کسر شدن حق بیمه از مزایای بن کارگری مخالفت کرده بود.

این فعال صنفی یادآور شد: به موجب تبصره ماده 30  قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان بابت همه مزایای نقدی و غیر نقدی که به عنوان مزد کارگران پرداخت می‌کنند باید به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه بپردازند.

صادقی گفت: سازمان تامین اجتماعی برای مقابله با این بخشنامه غیر قانونی استعلامی را در معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری پیگیری کرد که خوشبختانه اکنون به ثمر رسیده است.

وی بابیان اینکه کسر نشدن حق بیمه از مزایای کارگران اجحاف در حق آنان است، گفت: انتظار می‌رود که با پاسخ اخیر معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری بخشی از مشکلات کسری منابع سازمان تامین اجتماعی برطرف شود.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار امیدواری کرد که سازمان تامین اجتماعی بتواند با دریافت حق بیمه مربوط به مزایای جانبی کارگران کیفیت خدمات خود را ارتقا دهد و امکان رضایتمندی بیمه شدگان و بازنشستگان را فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز