خبرگزاری کار ایران

کارگران «نوپوش» رشت ۹ ماه حقوق نگرفته‌اند/اخراج ۷۰ کارگر در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۱۲۷

کارگران کارخانه «نو‌‌‌‌‌‌پوش» از زیرمجموعه‌های کارخانه پشم بافی «ایران برک» رشت ۹ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند. در عین حال از فروردین ماه سال جاری از مجموع 150 کارگر این کارخانه 70 نفر بیکار شده اند.

به گزارش ایلنا، با وجود اخراج حدود نیمی از کارگران در فروردین ماه سال جاری هنوز بی‌نظمی‌ در پرداخت حقوق در این واحد تولیدی پوشاک ادامه دارد به همین دلیل صبح روز گذشته (17 خرداد) کارگران به نشانه هشدار و اعتراض یک ساعت دست از کار کشیدند.

به ادعای کارگران کارخانه نوپوش، مطالبات 80 کارگر باقی‌مانده این کارخانه به 7 ماه حقوق سال 93 و حقوق دو ماهه فروردین و اردیبهشت سال جاری مربوط می شود. کارگران این واحد تولیدی از تیر ماه سال گذشته در مجموع 600  هزارتومان به صورت علی الحساب در دو قسط 300 هزار تومانی دریافتی داشته‌اند.

به گفتهٔ کارگران از ابتدای امسال 70 نفر از کارگران  کارخانه نوپوش از کار اخراج شده‌اند. دلیل اخراج این کارگران با سوابق 5تا 6 سال «کاهش هزینه های کارخانه» عنوان شده است. در حال حاضر تعدادی از کارگران اخراجی از خدمات بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

همچنین  طبق ادعای کارگران نوپوش، مشکلات مالی کارخانه ناشی از واردات بی‌رویه محصولات خارجی است که قدرت رقابت را از این کارخانه و محصولاتش سلب کرده است.

کارگران معتقدند خصوصی‌سازی بدون برنامه در مجموعه ایران برک بیشترین ضربه را به تولید و کارگران این کارخانه وارد کرده به طوری که هم اکنون  حدود 21 روز است که کارگران کارخانه پارچه بافی  ایران برک که تامین کننده پارچه های البسه کارخانه نوپوش است دست به اعتصاب زده‌اند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون کارگران باقی مانده‌ای که در شرف بازنشستگی هستند با انفصال بیمه‌ای که در طول سال‌های اشتغال دراین کارخانه در سوابق‌شان مشاهده می‌شود، امکان بازنشستگی ندارند. کارگرانی که بازنشسته شده اند یا با پرداخت سهم 4 درصدی کارفرما امکان بازنشسته شدن پیدا کرده‌اند و یا برای رفع مشکلات فاصله های بیمه ای، خود هزینه می‌کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز