خبرگزاری کار ایران

پس از ۵ روز اعتراض؛

اعتراض صنفی کارگران مجتمع چهار گانه سبز مهاباد موقتاً خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۳۳۸

کارگران مجتمع چهار گانه سبز مهاباد که در روزهای یازدهم، دوازدهم، شانزدهم و هفدهم خرداد ماه در محوطه این واحد صنعتی آغاز شده بود ظهر امروز با وعده‌ کارفرما و مسئولان دولتی موقتا خاتمه یافت.

به گزارش ایلنا، تجمع پنج روزه کارگران مجتمع چهارگانه سبز مهاباد در حالی  امروز (18 خرداد) خاتمه یافت که همزمان با اعتراض صبح امروز، نمایندگان‌ کارگران به همراه نماینده فرمانداری و اداره کار مهاباد جلسه‌ای را برای رفع مشکلات کارگران برگزار کردند.

کارگران می گویند: در جلسه‌ امروز مصوب شد که مطالبات صنفی حدود 200 کارگر مجتمع چهار گانه سبز مهاباد حداکثر تا روز پنجشنبه (21 خرداد ماه) یکجا پرداخت شود. نمایندگان دولتی با پیشنهاد نمایندگان کارگری برای تضمین  ادعای کارفرما یک فقره چک به مبلغ یک میلیارد تومان اخذ کرده‌اند.

منابع خبری در تشریح اعتراض شب گذشته و امروز کارگران به ایلنا گفته‌اند: شب گذشته کارگران  شیفت شب مجتمع هما مرغ که تعدادشان به 70 نفر می‌رسد همچون شب های گذشته کشتار را از ساعت 22 تا 2 بامداد  امروز (18 خرداد)  متوقف کردند.

 کارفرما برای خاتمه اعتصاب شب گذشته کارگران هما مرغ، سرپرستان داخلی کارخانه را میانجی کرد و در نهایت با حضور مدیر یکی از بانک‌ها در محل کارخانه به هر یک از کارگران  مجتمع کشتارگاهی «هما مرغ » و 20 کارگر« مجتمع دامداری وصنعتی» (کشتارگاه گاو و گوسفند) که هر کدام بابت حقوق معوقه بین 5 تا 10 میلیون تومان طلب دارند ، مبلغ یک تا یک ونیم میلیون تومان پرداخت شد.

به گفته کارگران، طبق جلسه امروز تمامی ۲۰۰ کارگر شاغل در بخش‌های مختلف مجتمع  شامل «کشت و صنعت مهاباد»، «مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد»، «مجتمع هما مرغ مهاباد» و «سردخانه زمزم مهاباد»با اعتماد به وعده کارفرما به امید دریافت مطالباتشان تا پایان هفته به کار خود بازگشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز