خبرگزاری کار ایران

در بیست و دومین روز اعتصاب:

کارگران ایران برک مقابل فروشگاه «برک گلسار» تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۵۱۶

همزمان با بیست و دومین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کارخانه «ایران برک»، صبح امروز حدود 70 نفر از کارگران این واحد صنعتی در اعتراض به انباشته شدن حجم مطالبات معوقه خود در مقابل ساختمان فروشگاه اصلی این کارخانه در محله گلسار رشت تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز (19 خرداد) در بیست و دومین روز از آغاز اعتصاب صنفی 120 کارگر در  محوطه کارخانه، کارگران تصمیم گرفتند اعتراضات صنفی خود را در  واکنش به بی‌توجه‌ای کارفرما در پرداخت مطالباتشان به  بیرون از کارخانه و مقابل فروشگاه عرضه محصولات برک واقع در خیابان 93 محله گلسار انتقال دهند. کارگران به نحوه فروش ساختمان این فروشگاه معترض‌‌اند.

به گفته کارگران این کارخانه؛ دلیل اعتراض امروز در مقابل فروشگاه برک در منطقه گلسار رشت این است که قرار بود کارفرما با درآمد حاصل از فروش ساختمان این فروشگاه، بخش عمده‌ای از معوقات 120 کارگر شاغل در کارخانه را پرداخت کند که متاسفانه  درآمد حاصل شده از این معامله صرف سایر بدهی های کارخانه شده است.

کارگران معترض همچنین مدعی‌اند این فروشگاه به قیمت واقعی خود فروخته نشده است و از مسئولان اداره کار و صنایع استان گیلان خواسته‌اند به این موضوع رسیدگی کنند.

گفتنی است دیروز در بیست و یکمین روز اعتراض کارگران ایران برک، سهام دار اصلی کارخانه به کارگران پیشنهاد پرداخت دو ماه از حقوق را داده است و برای پرداخت مابقی مطالبات به کارگران گفته شده باید تا زمان فروش سایر املاک کارخانه صبر کنند که این موضوع با مخالفت کارگران روبرو شده است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز