خبرگزاری کار ایران

کارشناس دادگستری تجمعات کارگران سیمان سپاهان را «خودجوش» اعلام کرد

تجمعات کارگران پیمانی سیمان سپاهان در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ مهر ماه سال ۹۳ «خود جوش» و به دلیل وجود «تبعیض» بین این کارگران و کارکنان رسمی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هیات کارشناسان رسمی دادگستری در گزارشی به رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی شهرستان مبارکه نوشته‌ است که تجمعات کارگران پیمانی سیمان سپاهان در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ مهر ماه سال ۹۳ «عملی خود جوش» بوده و «بر اثر فشار مشکلات معیشتی و همچنین احساس تبعیضی که بین خود و کارکنان رسمی شرکت سیمان سپاهان داشته‌اند»، انجام گرفته است.

این گزارش در ارتباط با یکی از شکایات مدیرعامل سیمان سپاهان از نمایندگان کارگران پیمانی این واحد تولیدی به نگارش درآمده است.

مدیرعامل سیمان سپاهان در شکایت مربوط به این گزارش، خواستار محاکمه ۶ تن از نمایندگان کارگران پیمانی این کارخانه برای دریافت غرامت اعتصاب کارگران در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهر ماه سال ۹۳ شده بود.

کارفرما در شرح این شکایت مدعی شده بود کارگران پیمانی سیمان سپاهان در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهر  سال گذشته به تحریک این ۶ نماینده کارگری تجمع کردند و کارخانه در پی برپایی این تجمعات اعتراضی قریب به یک میلیارد تومان زیان کرده است اما کار‌شناسان رسمی دادگستری چندی پیش مبلغ زیان شرکت سیمان سپاهان ناشی از کاهش بارگیری جبران نشده در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ مهر سال گذشته را حدود ۳۳ میلیون تومان تخمین زدند که کمتر از ۵ درصد مبلغ ادعایی کارفرما برای دریافت غرامت بود.

گفتنی است هیات کارشناسان رسمی دادگستری در بخش دیگری از این گزارش نوشته‌ است دستور مقام قضایی «برای تعیین میزان قصور متهمین در پرونده مورد بحث» اجرا شدنی نیست، چراکه ابزار علمی و کنترلی لازم در اختیار آنها قرار ندارد.

کد خبر : ۲۸۲۹۰۴