خبرگزاری کار ایران

در بیست و چهارمین روز از شروع اعتراض؛

شورای تامین رشت اعتصاب «ایران برک» را بررسی می‌کند/امنیت شغلی متزلزل و اخراج ۲ زن باردار

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۰۶۸

در بیست و چهارمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کارخانه «ایران برک»، امروز فرماندار شهرستان رشت جلسه شورای تامین این شهرستان را به منظور بررسی مشکلات کارگران ایران برک تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایلنا، این جلسه قرار است با حضور فرماندار و سایر مقامات عضو شورای تامین شهرستان رشت به همراه مدیر عامل کارخانه و دو ن از نمایندگان کارگران ایران برک برگزار شود.

به کارگران گفته شده است دراین  جلسه حاضرین راهکارهای مختلفی را پیرامون  پرداخت معوقات حقوقی و بیمه‌ای کارگران  مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

بر اساس این گزارش، مجموع مطالبات کارگران شاغل ایران برک، 9 ماه حقوق معوقه بود که یک ماه از معوقات حوالی ساعت 11 شب سه شنبه (19 خرداد ماه) به 100 نفر از کارگران  پرداخت شده است.

 روز گذشته فرماندار رشت به همراه مدیر کارخانه و رئیس اداره کار شهرستان رشت در سالن اجتماعات این واحد تولیدی حاضر شده بودند و با وعده پرداخت دو ماه از معوقات حقوقی قصد متقاعد کردن کارگران معترض برای ادامه تولید را داشتند که در نهایت این پیشنهاد با مخالفت کارگران روبرو شد.

رئیس اداره کار رشت پس از مخالفت کارگران با پایان اعتصاب سخنانی گفته است که کارگران از آن برداشت تهدیدآمیز داشته‌اند.

کارگران می‌گویند رئیس اداره کار رشت روز گذشته به آنان گفته است «تعطیل کردن کارخانه برای شما پول نمی‌شود. تا یک ماه دیگر قرارداد کار اکثر شما به اتمام می رسد، آنوقت درباره کارگرانی که امروز با ما همکاری نکردند تصمیم می‌گیریم.»

امنیت شغلی متزلزل و اخراج دو زن باردار

مشکلات صنفی کارگران ایران برک به تعویق حقوق محدود نمی‌شود.  آنان امنیت شغلی خود را نیز در مخاطره می‌بینند. بنا بر ادعای معترضین حدود 170 نفر از همکارانشان طی دو سال گذشته از این کارخانه خارج شده‌اند.

به گفته این منابع خبری، بعد از نوروز 94 نیز حدود 20 نفر از کارگران به دلایل غیر منطقی و با سوابق 7 تا 8 سال از کارخانه اخراج شده‌اند. در بین اخراجی‌ها دو زن حضور داشتند که کارگران معتقدند صرفا به دلیل باردار بودن و طبعا کاهش توانایی انجام کار بیکار شده‌اند.

طبق اظهارات کارگران ایران برک، در این واحد تولیدی بیش از 40 کارگر زن مشغول به کارند که بعد از اخراج زنان باردار، تعدادی از آنها بارداری خود را مخفی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز