خبرگزاری کار ایران

بررسی اعتصاب «ایران برک» در شورای تامین رشت بدون حضور کارگران

کارگران کارخانه ایران برک که در بیست و شش روز گذشته به نشانه اعتراض دست از کار کشیده بودند، می‌گویند در جلسه روز پنجشنبه (21 خرداد) شورای تامین شهرستان رشت که به منظور رسیدگی به دلایل اعتراضات کارگران این واحد برگزار شده بود، نماینده‌ای از سوی آنان دعوت نشده است.

به گزارش ایلنا، پیش از این قرار بود جلسه روز پنجشنبه شورای تامین فرمانداری شهرستان رشت با موضوع رسیدگی به دلایل پدیدآمدن این اعتراض صنفی تشکیل شود و نمایندگانی از جانب کارگران و کارفرما در حضور مقامات این شهرستان به طرح مشکلات کارخانه ایران برک بپردازند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند صبح روز پنجشنبه ماموران پلیس امنیت به این کارخانه آمده‌اند و از خروج 5 نماینده‌ای که قرار بود از جانب کارگران در شورای تامین حضور یابند جلوگیری کردند. 

هر چند معترضین تا این لحظه از تصمیم شورای تامین بی‌اطلاع‌اند اما به کارگران وعده داده شده است حوالی ظهر امروز (23 خرداد) کارگران را از جزئیات جلسه روز پنجشنبه با خبر کنند.

همچنین کارگران گزارش کرده‌اند تمام پارچه نوشتههایی که از اولین روز اعتصاب بر سر در ورودی کارخانه  نصب شده بود، روز پنجشنبه به دستور دادگستری شهرستان رشت جمع آوری شده است. 

کد خبر : ۲۸۳۳۹۲