خبرگزاری کار ایران

محرومیت کارگران روزمزد «رامپکو» در پتروشیمی بندر امام از مزایای سایر کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۴۳۷

کارگران روزمزد پتروشیمی بندر امام، مزایای مربوط به پاداش‌های نقدی مصوب وزات نفت و پرداخت‌های کالایی و غیر نقدی که به سایر کارگران تعلق می‌گیرد را دریافت نمی‌کنند.

به گزارش ایلنا، کارگران یاد شده که حدود 70 نفرند از طریق شرکت «پیمانکاری رامپکو» در مشاغل مختلفی همچون کارگری ساده، رانندگی و هدایت خودرهای سواری و سنگین و مکانیکی مشغول به کارند.گفته می‌شود که روزمزد بودن نوع قراردادهای کاری آنان دلیل تعلق نگرفتن مزایای شغلی مورد اشاره به آنهاست.

یکی از این کارگران در این باره به ایلنا گفت: پاداش‌های نقدی مصوب وزارت نفت و یا حتی پرداخت‌های کالایی که متناسب با مناسبت‌های تقویمی در میان سایر کارگران رسمی و قراردادی توزیع می‌شود به ما تعلق نمی گیرد.

این کارگر همچنین  از پرداخت مطالبات مربوط به حق عیدی، پاداش و سنوات پایان کار کارگران روزمزد بصورت ماهیانه و به همراه مزد انتقاد کرد و افزود: بصورت معمول در پرداخت همین مطالبات نیز ممکن است  وقفه‌ای چند ماهه ایجاد شود .

در این رابطه خبرنگار ایلنا در تماس با مسئولان شرکت رامپکو تلاش کرد تا نظر آنها را جویا شود که تالحظه  انتشار این خبر بی‌نتیجه بوده است.

گفتنی است بر اساس ماده 27 مقررات اشتغال مناطق آزاد ویژه اقتصادی، کارفرمایان از اعمال تبعیض در پرداخت مزایای مزدی کارگرانی که کار یکسان انجام می دهند منع شده‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز