خبرگزاری کار ایران

بیست و نهمین روز از آغاز اعتصاب؛

اعمال فشار بر نمایندگان کارگران ایران برک/ احتمال اخراج 40 نفر پس از پایان اعتصاب

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۱۲۸

چند کارگر کارخانه ایران برک که طی یک ماه اعتصاب در مذاکرات با کارفرما و مقامات محلی از جانب کارگران به عنوان نماینده انتخاب شده‌ بودند، علاوه بر دریافت نکردن حقوقی که به سایر کارگران پرداخت شده است، تهدید به اخراج شدند.

به گزارش ایلنا، در طول بیست و نه روز اعتصاب 120 کارگر ایران برک، چهار نفر از کارگران مامور مذاکره با کارفرما و مقامات محلی شده بودند. با این حال پس از آنکه در میانه اعتصاب در روز های 19 و 24 خرداد دو ماه از مجموع 9 ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت شد، این کارگران مورد استثنا قرار گرفتند و هیچ مبلغی به آنان پرداخت نشد.

همچنین کارگران معترض طی یک ماه اعتصاب در چند نوبت به ایلنا گزارش داده‌اند که نمایندگان‌شان تهدید به اخراج شده‌اند.

از سوی دیگر، پس از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان نمایندگان کارگران و مدیر داخلی کارخانه ایران برک در روز گذشته که با نظارت ماموران قضایی استان گیلان انجام شد، قرار بود امروز سه شنبه آقای  مدیر عامل کارخانه ایران برک  برای تایید این تفاهم نامه در محل کارخانه حاضر شود اما تا زمان تنظیم این خبر حضور نیافته است.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه پشم بافی ایران برک می‌گویند مشکلات صنفی  کارگران تنها به تعویق حقوق محدود نمی‌شود. کارگران امنیت شغلی خود را در مخاطره می‌بینند. بنا بر ادعای معترضین  شائبه اخراج حدود 40 نفر از کارگران طی دو  روزگذشته قوت گرفته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز