خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری

درخواست افزایش ۲۰ هزارتومانی بن کارگری در واکنش به بدقولی دولت

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۱۴۲

نمایندگان کارگری شورای عالی کار درخواست کرده‌اند این شورای سه جانبه برای بررسی افزایش ۲۰ هزارتومانی بن کارگری به صورت فوری تشکیل جلسه دهد.

به گزارش ایلنا، پس از گذشت سه ماه از تصویب حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۴ خبر می‌رسد که افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن از دستور کار هیات دولت خارج شده است.

شورای عالی کار ]شورای تعیین مزد[ در اسفند سال گذشته علاوه بر موافقت با افزایش حداقل دستمزد کارگران به ۷۱۲ هزارتومان تصویب کرده بود حق مسکن از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

افزایش بن کارگری از ۸۰ به ۱۱۰ هزارتومان و افزایش سنوات از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان در روز نیز از دیگر مصوبات این شورا در همان زمان بود.

ظاهرا پس از مخالفت هیات دولت با افزایش ۲۰ هزارتومانی حق مسکن که به گفته نمایندگان کارگری شورای عالی کار، از شروط اصلی موافقت آنها با افزایش ۱۷ درصدی حداقل دستمزد بود، درخواست بررسی افزایش بن کارگری طرح شده است.

افزایش ۱۷ درصدی حداقل دستمزد در سال جاری با انتقاد شدید کارگران از عملکرد نمایندگان کارگری شورای عالی کار منجر شده بود. نمایندگان کارگران پیش از موافقت با افزایش ۱۷ درصدی حداقل دستمزد گفته بودند با افزایش کمتر از ۲۵ درصدی دستمزدها مخالفت خواهند کرد.

گفتنی است از بین مصوبات شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران، تنها افزایش حق مسکن به تصویب هیات دولت نیاز دارد.

در این رابطه «رحمت‌الله پورموسی»، دبیرکانون عالی شوراهای اسلامی کار به ایلنا گفت «نمایندگان کارگری با توجه به وعده وزیر کار برای افزایش مزایای جانبی به افزایش ۱۷ درصدی حداقل دستمزد رای دادند، اما پس از گذشت سه ماه متوجه شدیم که افزایش حق مسکن از دستور کار هیات دولت خارج شده است. حالا که هیات دولت افزایش ۲۰ هزارتومانی حق مسکن را تایید نمی‌کند، ما قصد داریم بن کارگری را به همین میزان افزایش دهیم.»

درصورتی که نمایندگان کارگری شورای عالی کار رای مثبت حداقل یکی از شرکای اجتماعی را به ‌دست آورند، بن کارگری از ۱۱۰ به ۱۳۰ هزارتومان افزایش پیدا خواهد کرد.

نگاه‌ها از این پس به وزارت کار خواهد بود. وزیر کار به وعده‌اش برای افزایش حق مسکن پایبند می‌ماند یا آنکه افزایش بن کارگری مانند افزایش حق مسکن از دستور کار خارج می‌شود؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز