خبرگزاری کار ایران

۴ ماه دوندگی ۱۴ کارگر «سد شهربیجار» برای دریافت مقرری بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۴۰۱

با گذشت 4 ماه از اخراج 14نفر از کارگران پروژه در حال احداث سد مخزنی شهربیجار، هنوز مقرری بیمه بیکاری این کارگران بر قرار نشده است.

کارگران به ایلنا گفته‌اند دوازدهم اسفند ماه سال 93 با اتمام عملیات خاکریزی بدنه سد مخزنی شهربیجار در شهرستان رودبار، شرکت پیمانکاری جهاد توسعه 14 نفر از کارگران بخش ماشین آلات پروژه را با اتمام قرارداد کار اخراج کرد.

با وجود آنکه  این کارگران اخراجی به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند اما اداره کار منجیل به بهانه اتمام ساخت این سد از برقراری بیمه بیکاری آنان خودداری می کند. با این حال کارگران می‌گویند هنوز  پروژه سد شهر بیجار به اتمام نرسیده و اکنون حدود 150 کارگر در بخشهای مختلف این پروژه مشغول کارند.

به گفته کارگران  اخراجی, در این پروژه عمرانی که از آذرماه 86 آغاز شده است بیش از 370 نفر مشغول کار بودند که به مرور تعداد کارگران با اتمام بخش هایی از پروژه به کمتر از 150 نفر کاهش پیدا کرده است.

پیش از این  در شهریور  ماه سال 93 نیز حدود 30 نفر از کارگران اخراج شده بودند که آن زمان مقرری بیمه بیکاری این کارگران از سوی اداره کار تایید شد.

کارگران اخراجی درباره پیگیری‌های انجام شده در خصوص برقرای بیمهٔ بیکاری می‌گویند: در ماه‌های گذشته بار‌ها پیگیر این موضوع بوده‌ایم اما با گذشت 4 ماه هنوز بیمه بیکاری به ما پرداخت نشده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز