خبرگزاری کار ایران

در گزارش ایلنا بررسی شد:

گردانندگان چرخ تولید، محروم از حداقل امکانات

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۴۷۳

همواره روستا نشینان از فعالترین محورهای تولیدهر کشور محسوب می شوند دراین میان درکشور ما نیز اهالی روستاهای سراسر کشور نقش تعیین کننده ای درعرصه تولید ایفا می کنند . اما بسیاری از روستاهای مناطق شمالی کشور خصوصا"گیلان درامرتولید کالاهای اساسی نقش پر رنگ تری دارند و اما مسئولین درقبال این تولید کنندگان بی منت چه نقشی دارند؟

در سفری که خبرنگار ایلنا به دهستان بلوکات شهرستان رودبار استان گیلان داشت به بخشی از مشکلات این مردم پرداخته است: روستاهای دلدیم ،لیافو وشیخ علی توسه ، سه روستای همجواری هستند که با290 خانوار جمعیت درمرز میان شهرستاهای  روبار وسیاهکل دربخش رحمت آبادوبلوکات  شهرستان رودبار واقع شده انداین روستاها که درمیان جنگلهای سرسبز استان از یک سو واز سوی دیگر درکنار رودخانه خروشان سپیدرود واقع شده اند علاوه بر تولید برنج درتولید گوشت قرمز ،محصولات لبنی ،عسل وهمچنین انواع محصولات سردرختی و سبزیجات نه تنها خودکفا هستند که بخشی از نیازهای بازار مصرف را نیز تامین می کنند.

اما این مردم ،چرخانندگان چرخ تولید محروم از حداقل امکاناتند طوری که برای رساندن محصولات تولیدی خود به بازار مصرف حداقل به یک راه مناسب نیاز دارندکه نبود راه مناسب باعث شده تا هزینه بسیار زیادی را دربخش عرضه محصولات تولیدی خود داشته باشند خود موجب مهاجرت روستائیان وپیوستن انها به جامعه مصرفگرا می شود.

اگربحث از بی آبی درمناطق مرکزی وجنوبی ایران کنیم کاملا" پذیرفتنی است امانکته جالب توجه اینکه این مردم که درحاشیه رودخانه سپید رود زندگی می کنند،شالیزارهایشان درعطش اندکی آب است به نوعی که برخی از اهالی بدلیل نبود آب از کشت برنج صرف نظر کرده اند این درحالی است که با کانال کشی آبراهه های کشاورزی می‌توان ضمن رساندن آب کافی به اراضی از هدر رفت آب جلوگیری کرد تا مشکل آب زراعی مردم حل شود.

همچنین آب شرب این مردم پرتلاش فقط از ساعت 22تا سحرگاه درشبکه جاری می باشدوبقیه شبانه روز قطع است که دلیل این مسئله نیز شبکه انتقال نامناسب وعدم وجود منبع ذخیره آب خوب می باشد.

مسئولین باید توجه داشته باشند که برای خشکیده نشدن رگهای اقتصادجامعه (روستاها)بایدبرای رفاه وبه حد اقل رساندن مشکلات این قشر زحمتکش نهایت تلاش خود رابکار بست تا اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبرانقلاب محقق شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز