خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

نگاه حداقلی به حقوق کارگران در ایران

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۵۳۹

یک کارشناس اقتصادی گفت: کارگران در تمامی نقاط جهان مورد توجه ویژه قرار می گیرند و حق و حقوق آنان رعایت می‌شود اما در ایران مسئولان امر و بخصوص کارفرمایان نگاه حداقلی به کارگران دارند.

علی احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص برخی از تصمیمات مقامات وزارت کار ازجمله سکاندار این وزارتخانه، گفت: اگر وزیر تصمیمی می‌گیرد باید از آن تصمیم دفاع کند و مانع از هرگونه تغییر شود. اینکه امروز وزیر کار تصمیمی می گیرد و پس از گذشت یک هفته آن را لغو می کند به طور کلی قابل قبول نیست و باید در این خصوص به طور شفاف توضیح دهد.

وی ادامه داد: مسئولان امر همواره دفاع از حقوق کارگران را مطرح می‌کنند اما نگاه حداقلی آنان موجب شده است امروز کارگران ایرانی شرایط مطلوبی نداشته باشند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: مجلس باید در خصوص وضعیت کارگران بیش از هر ارگانی فعال باشد و اگر مسئولی در خصوص وظایفش کوتاهی کرد این مجلس است که می تواند دلیل آن را جویا شود.

وی همچنین در بخش دیگر صحبت های خود به مسئله دستمزد کارگران ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: براساس گفته یکی از همکاران ما خط فقر زیر 2 میلیون و 700 هزار تومان است حال باید این سئوال مطرح شود که چرا در ایران یک کارگر حداقل حقوق دریافتی اش زیر یک میلیون تومان است؟

این کارشناس اقتصادی در خصوص مسئله تحریم ها و توسعه کارخانه های بزرگ و کوچک کشور نیز گفت: من معتقد هستم که تحریم ها در اقصاد ایران تاثیر داشته است اما براستی نمی‌توان تمامی مشکلات را بر روی مسئله تحریم دانست چرا که سوء مدیریت ها نقش کلیدی در وضعیت موجود واحد های صنعتی داشته است و بهتر است کارفرمایان نیز نگاهی به عملکرد خود داشته باشند.  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز