خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایلنا:

حداقل دستمزد کارگران ایرانی یک سوم خط فقر

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۵۴۶

یک کارشناس اقتصادی گفت: حداقل دستمزد یک کارگر ایرانی یک سوم خط فقر اعلام شده است.

منصور کمال نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت حقوق کارگران در ایران، گفت: اعتراض‌های کارگران ایرانی و صد البته کوچک ترشدن سفره‌های آنان نتیجه وضعیت نامطلوب دستمزد طی سالیان گذشته است. متاسفانه با توجه به افزایش بهای کالاهای مصرفی در ایران دیگر با حداقل دستمزد کنونی کارگر نمی‌تواند زندگی خود را آنگونه که شایسته است اداره کند.

وی ادامه داد: براساس اعلام روز گذشته هر کارگر در استرالیا ساعتی 9 دلار دریافت می کند اما در ایران براساس اعلام همان گزارش یک کارگر ایرانی زیر یک دلار و 3 سنت دریافتی دارد.

وی بیان داشت: هم اکنون یک کارگر ایرانی یک سوم خط فقر که البته از سوی بدنه کارشناسی اعلام شده است حقوق می گیرد که این گویای وضعیت کنونی زندگی آنان در کشور است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دولت هرساله در خصوص حداقل دستمزد کارگران جلساتی را برگزار می کند که خروجی ان رضایت بخش نبوده و نیست حال توصیه می کنیم در زمانی که تلاش دارند رقم حداقل دستمزد را اعلام کنند توجهی هم به وضعیت خط فقر در ایران داشته باشند و به طور رسمی نرخ آن را اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز