خبرگزاری کار ایران

کارگران بازنشسته گیلانا هر ماه 400 هزار تومان از سنواتشان را می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۱۶۸

نردیک به 115 نفر از کارگران کارخانه «کاشی گیلانا» که از سال 90 تا 93 به تدریج بازنشسته شده‌اند می‌گویند که کارفرما با پرداخت ماهانه 400 هزار تومان سنوات پایان کار و دیگر معوقات مزدی آنها را پرداخت می‌کند.

این کارگران در تماس با خبرنگار ایلنا می‌گویند که احکام بازنشستگی‌ بیشتر آنها با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور صادر شده و رقم حق سنوات پایان خدمتشان با توجه به میزان سوابق کاری از 10 تا27  میلیون تومان متغیر است اما تاین لحظه هنوز با آنها بصورت کامل تسویه حساب نشده است.

کارگران بازنشسته کاشی گیلانا در شهر منجیل  با یادآوری اینکه برابر مقررات کار و تامین اجتماعی سنوات پایان کار  حقی است که بابت جبران سال‌هایی که کارگران نیروی جوانی و تجربه کاری خودر را در توسعه کارگاه صرف کرده‌است افزودند:  مطابق همین قوانین این مزایا باید در زمان بازنشستگی و ترک کار پرداخت شود تا به پشتوانه آن کارگران بازنشسته بتوانند از عهده مخارج سالمندی برآیند.

همچنین بر اساس اظهارات این گروه از کارگران کاشی گیلانا، هرکدام از آنها علاوه بر دریافت نکردن سنوات خدمتشان  از 6 تا 11 ماه معوقات حقوقی از کارفرما طلب دارند  و به همین دلیل تعداد ی از کارگران هفته گذشته  با تجمع در مقابل درب ورودی کارخانه به نحوه پرداخت سنوات خدمتشان  اعتراض کردند.

یکی از این کارگران بازنشسته درباره سرانجام مطالبات خود و سایر همکارانش گفت: مهم‌ترین عامل معوق ماندن سنوات کارگرانی که به مرور از کارخانه کاشی گیلانا بازنشسته می‌شوند کمبود نقدینگی است به همین دلیل کارفرما مطالبات کارگران بازنشسته را به صورت اقساطی ماهانه مبلغ 400 هزار تومان پرداخت می‌کند.

به گفته او، با اقساطی پرداخت شدن سنوات کارگران بازنشسته سالها زمان نیاز است تا کل سنوات یک کارگر به مرور پرداخت شود.

این کارگر بازنشسته که به نمایندگی از سایر بازنشستگان کاشی گیلانا سخن می‌گفت افزود: هم اکنون در آمد حاصل از فروش محصولات این کارخانه صرف هزینه‌های جاری کارخانه و پرداخت حقوق کارگران شاغل می‌شود.

کارگران بازنشسته  کاشی گیلانا می‌گویند  با وجود انکه یک قسط از مطالبات کارگران بازنشسته پرداخت شده ،اما کارگران معتقدا بایستی مطالبات تشان به روز محاسبه وپرداخت شود.در غیر اینصورت این کارگرانند که که با پائین آمدن ارزش پولشان زیان می بینند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز