خبرگزاری کار ایران

19 کارگر فرش باستان؛ 6 ماه مزد و عیدی پرداخت نشده؛ طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۴۶۵

کارگران کارخانه فرش باستان یزد مدعی هستند بابت 6 ماه دستمزد و عیدی سال ۹۴ از کارفرمای خود طلبکارند.

این کارگران که تعداد آنها 19 نفر است در توضیح این طلب وصول نشده خود به ایلنا گفتند که از آذر ماه سال 93 تاکنون هیچ وجهی بابت مزد ماهانه و عیدی پایان سال دریافت نکرده‌اند و کارفرما دلیل این وضعیت را کمبود نقدینگی اعلام کرده است.

این کارگران همچنین در خصوص معوقات بیمه‌ای‌شان گفتند که از اردیبهشت ماه سال جاری حق بیمه آنها هنوز به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است

یکی از کارگران قدیمی فرش باستان درباره سابقه این کارخانه گفت: کارخانه فرش باستان حدود سه سال پیش بیش از 180کارگر داشت که به تدریج بازنشسته شده‌ وتعدادی نیز اخراج شده اند و در حال حاضر این کارخانه با 19 کارگر به صورت نیمه تعطیل به فعالیت تولیدی خود ادامه می دهد.

به گفته وی بعد از روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم حمایت‌ دولت از کارگران نساجی به حداقل رسید بطوری که این کارخانه همانند سایر کارخانه‌های فرش بافی بحران سختی را پشت سر گذاشت.

طبق اظهارات وی، علی رغم اینکه مسولین کارخانه برای پرداخت بدهی‌های مالی و حقوقی خود بار‌ها اقدام به فروش مواد اولیهٔ شرکت کرده‌اند، اما در یک سالهٔ گذشته به طور متوسط حقوق کارگران هر ۳ ماه یک بار پرداخت شده است ضمن اینکه در ۳سال گذشته نیز مزایایی به آنها تعلق نگرفته است .

وی گفت: وضعیت کارخانه فرش باستان یزد علی رغم سابقهٔ طولانی این شرکت در صنعت فرش کشور به لحاظ وضعیت تولید و کمبود نقدینگی خوب نیست و عمده‌ترین دلیل آن تمایل سهامداران اصلی شرکت در خصوص فروش زمینی است که کارخانه در آن قرار دارد.

این کارگران همچنین روند رسیدگی به وضعیت خود از طریق اداره کار یزد و سایر مسولین ذیربط را نامطلوب عنوان می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز