خبرگزاری کار ایران

۱۴ کارگر باسابقه کاشی«ایرانا» بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۲۹۵

از ابتدای ماه جاری نزدیک به 14کارگر قرار دادی کارخانه کاشی «ایرانا» به دلیل آنچه که تمدید نشدن اعتبار قراردادهای کاری آنها عنوان شده است بیکار شده‌اند.

کارگران این واحد صنعتی با اعلام این خبر افزودند: با شروع فصل تابستان قرارداد کار نزدیک به ۱۴ نفر از همکاران قراردادی آنها به دلیل آنچه که از سوی کافرما عدم نیاز عنوان می‌شود تمدید نشده است و هم اکنون این تعداد کارگر برای پیگیری مطالبات مزدی معوقه خود به اداره کار تهران شکایت کرده‌اند.

کارگران می‌گویند؛ کاشی ایرانا درحال حاضر حدود 700 کارگر دارد که از این تعداد 230 نفرشان رسمی هستند.

به گفته آنها کارگران تازه اخراج شده از جمله کارگرانی بودند که در آبان ماه سال گذشته با حذف فعالیت  پیمانکار بصورت مستقیم با کارخانه  قرارداد موقت سه ماهه امضا کردند البته همان زمان نیز برخی از کارگران نیز که در جریان برچیده شدن قرارداد پیمانکار به عنوان نیروی مازاد تعدیل شده‌بودند اعلام کردند که سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری آنها را برقرار نمی‌کند.

در همین رابطه یکی از کارگران تازه اخراج شده کاشی ایرانا به ایلنا گفت: از ابتدای آبان ماه سال گذشته که قرارداد پیمانکار تمام شد خود کارفرما با ما قرارداد کار موقت انعقاد کرد و این قرارداد دست‌کم تا دو نوبت تمدید شد.

وی ادامه داد: روز 31 خرداد بود که مطلع شدیم کارفرما قصد ندارد قرارداد کاری ما را تمدید کند و در حال حاضر 9 روز از اخراج ما که در کاشی ایرانا از 5 تا نزدیک به 20 سال سابقه کار داشتیم می‌گذرد.

به گفته این کارگر اخراجی از مجموع کارگران تعدیل شده تعدادی با شکایت به اداره کار خواستار بازگشت به کار و یا حتی دریافت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند و در مقابل عده‌ای دیگر گمان می برند که در صورت منتظر ماندن امکان استخدام دوباره آنها وجود داشته باشد.

به گفته کارگرانی که خبر اخراج همکاران خود را به ایلنا داده‌اند در کارخانه کاشی ایرانا مدتی است که کارفرما با تاخیر 20 روزه مطالبات آنها را پرداخت می‌کند و علاوه بر این در حال حاضر حدود دو ماه است که سازمان تامین اجتماعی به بهانه واریز نشدن حق بیمه از تمدید دفترچه بیمه کارگران این کارخانه خودداری می‌کند.

کارگران تعدیل شده کاشی ایرانا نیز نگران هستند که مبادا به دلیل بدحسابی‌های کافرما سازمان تامین اجتماعی از پرداخت مقرری بیمه بیکار به آنها خودداری کند..

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز