خبرگزاری کار ایران

کارگران سیمان لوشان معطل اجرای مصوبه کمسیون کارگری هستند

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۸۴۱

در ادامه بلاتکلیفی بیست و دو ماهه 49 کارگر کارخانه سیمان لوشان , این کارگران از کمسیون کارگری رودبار می‌خواهند تا هر چه سریعتر بابت وصول مطالبات آنها قاطعانه اقدام کند.

کارگران کارخانه سیمان لوشان در تماس با ایلنا اعلام کردند که چهارمین جلسه بررسی وضعیت کارگران سیمان لوشان، صبح روز چهارشنبه (سوم خردادماه)  در کمسیون کارگری  رودبار برگزار شد و با وجود اصرار کارگران هنوز هیچ اقدامی برای تحقق ‌خواسته‌های صنفی آنها صورت نگرفته است.

به گفته این کارگران در جلسه مورد نظر کمسیون کارگری از یکسو کارفرما مکلف به پرداخت همه مطالبات کارگران شد و از سوی دیگر قرار است تا 25 کارگر باسابقه این کارخانه تا زمان رسیدن به شرایط استفاده از حق بازنشستگی  به واحدهای دیگری همچون کارخانه‌های سیمان ایلام و ترتبت حیدریه انتقال پیدا کنند

 با این حال کارگران سیمان لوشان می‌گویند که به دلیل بعد مسافت امکان انتقال آنها به کارخانه‌های سیمان ایلام و تربت حیدریه وجود ندارد و  چون شنیده‌اند که کارفرما قصد بازسازی و احیا کارخانه سیمان لوشان را دارد آنها می‌خواهند تا همچنان در این واحد صنعتی مشغول کار شوند.

آنها می گویند مطلع شده‌‌اند که با مصوبه کمسیون کارگری فرمانداری رودبار قرار است تا کارفرما براساس طرح پیشنهادی سازمان صنعت، معدن و تجارت عملیات بازسازی کارخانه سیمان لوشان را آغاز کند و در این مدت براساس آیین نامه اجرایی ماده 4 قانون بیمه بیکاری تمامی کارگران بصورت موقت به صندوق بیمه بیکاری معرفی شوند.

به گفته کارگران سیمان لوشان حالا که قرار است آنها تا اتمام پروژه بازسازی کارخانه به صندوق بیمه بیکاری معرفی شوند آنها ترجیح می‌دهند که خود شخصا در فرآیند بازسازی کارخانه مشارکت داشته باشند.

به گفته کارگران سیمان لوشان با این حال در جلسه اخیر کمسیون کارگری دیدگاه‌های برخی از حاضرین به سمت تسویه حساب کامل بوده و در عمل به هیچ یک از خواسته‌‌های آنها که در راستای ادامه فعالیت این کارخانه است اهمیتی داده نشد.

کارگران با یاد آوری اینکه کارفرما به بهانه اینکه این کارخانه مستهلک است و توجیه اقتصادی ندارد، فعالیت «سیمان لوشان» را از اول مهر ماه سال 92متوقف کرده است در ادامه افزودند: تا به امروز هیچ مقام مسئولی حاضر به پاسخگویی به وضعیت بلاتکلیف آنها نشده است.

به گفته کارگران سیمان لوشان، این واحد قبل از خرداد سال 92بیش از 180کارگر داشت که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «خوشایند خزر» کار می‌کردند اما با وقوع مشکلات مربوط به  کمبود منابع مالی  تمامی این 180کارگر پیمانکاری در ماههای تیر و شهریور 92در دو مرحله اخراج شدند.

باقیمانده کارگران سیمان لوشان که خود بین 10 تا 18 سال سابقه کار دارد یا آور می‌شوند که تعدیل‌های سال 92 همه همکاران آنها موفق به دریافت معوقات مزدی خود نشدند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز