خبرگزاری کار ایران

از دیروز ادامه دارد:

اعتراض کارگران پتروشیمی فجر به افزایش نیافتن مطالبات مزدی

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۴۷۳

منابع خبری ایلنا در منطقه ویژه بندر امام می‌گویند از روز گذشته تا کنون کارگران پیمانکاری پتروشیمی فجر نسبت به اجرا نشدن مصوبه‌ای که به افزایش مزایای مزدی آنها مربوط می‌شود معترض شده‌اند.

برپایه این اطلاعات دلیل اعترض  کارگران معرتض که شمار آنها تا حدود 180 نفر می‌رسد خودداری مدیریت پتروشیمی فجر از اجرای مصوبه‌ای است که براساس آن مزایای مزدی کارگران شاغل در این مجتمع می‌بایست از دی ماه سال گذشته افزایش می‌یافت.

گفته می‌شود مصوبه مورد نظر از سوی هلدینگ خلیج فارس به شرکت زیر مجموعه از جمله مجتمع‌های پتروشیمی فجر و بندر امام ابلاغ شده است و کارگران معترض از روز گذشته تاکنون تلاش کرده‌اند تا به نشانه اعتراض کاری انجام ندهند.

کارگران معترض در تماس با خبرنگار ایلنا هرچند در حال حاضر مدیریت مجتمع پتروشیمی بندر امام براساس مصوبه یاد شده دستمزد ماهانه کارگران پیمانی شاغل در این مجتمع را افزایش داده است اما تا این لحظه مدیریت پتروشیمی فجر از این اقدام خودداری کرده است.

آنها می‌گویند قرار بود این مصوبه تا پایان فصل بهار اجرایی شود اما در حال حاضر که در میانه نخستین ماه از فصل تابستان هستیم مطلع شدیم که ممکن است این افزایش مزد تا آخر تابستان به تاخیر بیفتد.

از قرار معلوم در مصوبه‌ای که توسط هلدینگ خلیج فارس برای افزایش دستمزد کارگران تهیه شده موضوعاتی چون رسیدن مزایای حق شیفت به میزان 35 درصد مزد پایه، افزودن 30 درصد مزد پایه به دریافتی کارگر تحت عنوان سایر مزایا  پیش بینی شده است.

در همین رابطه روابط عمومی پتروشیمی فجر به ایلنا گفت: براساس مصوبه هلدینگ خلیج فارس موضوع افزایش دستمزد کارگران شاغل در این مجتمع پتروشیمی صحت دارد اما اجرای کامل این مصوبه نیازمند تمهیداتی است که هنوز بصورت کامل برآورد نشده است.

براساس توضیحات روابط عمومی پتروشیمی فجر در راستای اجرای مصوبه هلدینگ خلیج فارس از یکسو باید سوابق بیمه‌ای کارگران بازبینی و مورد ارزیابی قرار بگیرد و از سوی دیگر در طرح طبقه‌بندی مشاغل این واحد صنعتی بازبینی‌هایی صورت بگیرد.

روابط عمومی پتروشیمی فجر با یادآوری اینکه تعداد شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس تا حدود 14 شرکت می رسد می‌افزاید: ممکن است اجرای مصوبه در شرکت‌های مختلف زمان متفاوتی را بگیرد اما در نهایت طبق مصوبه این مزایا به همه کارگران پرداخت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز