خبرگزاری کار ایران

معرفی 50 کارگر ایران برک به بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۸۹۰

یک هفته پس از آنکه کارفرمای ایران برک با راه‌اندازی خطوط تولید کارخانه تلاش کرد تا به اعتراض چهل و پنج روزه 120 کارگر این واحد نساجی خاتمه دهد، نزدیک به 50 کارگر باسابقه ایران برک به بیمه بیکاری معرفی شدند.

منابع خبری ایلنا در استان گیلان می‌گویند که کارفرمای ایران برک با هماهنگی فرمانداری و اداره کار رشت این تعداد از کارگران برای تسویه حساب به پنج گروه تقسیم کرده‌است و براین اساس اعضای هرگروه می‌بایست در روزهای 15، 18، 22، 24 و 29 تیرماه به واحد مالی کارخانه مراجعه کنند.

براساس این اظهارات در روزهای اخیر کارفرمای ایران برک با کمک گروهی از کارگران این واحد تولیدی خطوط تولید کارخانه را راه‌اندازی کرده است و در حال حاضر شنیده می‌شود که از کارگران سابق این کارخانه نیز دعوت به کار شده است.

منظور از کارگران سابق کارخانه ایران برک رشت افرادی است که در سالهای اخیر از طریق بازنشستگی یا تمدید نشدن قرارداد کار به همکاری آنها با کارخانه ایران برک خاتمه داده شده است و گفته می‌شود که این کارگران بصورت مشروط برای بازگشت به کار اعلام آمادگی کرده‌اند

همچنین گفته می‌شود که طبق تقسیم بندی صورت گرفته روز گذشته کارگرانی که در گروه نخست تسویه حساب جای دارند برای دریافت مطالبات مزدی خود به کارخانه مراجعه کردند اما در نهایت مطلع شدند ارزش ریالی چک‌های بانکی که توسط کارفرما بابت تسویه حساب آنها صادر شده است از ارزش واقعی مطالبات مزدی آنها کمتر است.

برپایه این اطلاعات کارگران مورد نظر در نهایت بدون دریافت چک و امضا اوراق تسویه حساب محل شرکت را ترک کرده‌اند.

کارگرانی که به تازگی برای تسویه حساب فراخوانده شده اند می‌گویند که حاضرند تا در ازای دریافت به روز تمامی مطالبات مزدی خود تسویه حساب کنند اما حاضر نیستند تا مانند دیگر همکارانی که پیشتر تعدیل شده‌‌ بودند تا مدت نامعلوم منتظر پرداخت مطالبات خود بمانند.

این کارگران یادآور می‌شوند بصورت مشخص در فاصله شهریور 93 تا بهار سال جاری نزدیک به 30 نفر از  همکاران سابق آنها تعدیل شده‌اند اما هنوز معوقات مزدی آنها پرداخت نشده است.

ازسرگیری فعالیت کارخانه ایران برک و معرفی شدن حدود 50 کارگر باسابقه این واحد تولیدی به صندوق بیمه بیکاری در حالی است که 120 کارگر ایران برک در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه معوقات مزدی از حدود 50 روز پیش فعالیت این واحد تولیدی را متوقف کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز