خبرگزاری کار ایران

انتظار 4 ساله کارگران قفل‌کار قزوین برای 9 ماه مطالبات مزدی

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۹۶۱

پرداخت مطالبات مزدی چهل کارگر کارخانه «قفل‌کار» نزدیک به 9 ماه به تعویق افتاده است.

برپایه این اطلاعات که به نقل از کارگران کارخانه قفل کار در اختیار خبرنگار ایلنا گذاشته شده است؛ کارفرمای این واحد تولیدکننده قفل و یراق آلات درب‌های چوبی هر ماه مبالغ کمی را بصورت علی‌الحساب بابت مطالبات مزدی کارگران پرداخت می کند.

بر اساس این گزارش، بی‌نظمی‌های پرداخت حقوق کارگران این واحد تولیدی که در شهرک صنعتی البرز قرار دارد از سال 89 آغاز شده است و تا امروز نزدیک به پنج سال از انباشت معوقات مزدی این چهل کارگر می‌گذرد.

به گفته کارگران آخرین دریافتی کارگران مبلغ 250هزار تومان هفته گذشته به بصورت علی‌الحساب به آنهاپرداخت شده است و علاوه بر آن حدود یکسال حق بیمه آنها (از مردادماه سال 93 تاکنون) نیز هنوز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

منابع ایلنا می‌گویند هرچند تا به این لحظه از بابت تمدید دفترچه‌های بیمه مشکلی پیش نیامده است اما دسترسی به سوابق کاری کارگران کارخانه برای استفاده از امتیاز بازنشستگی غیرقابل ممکن است.

گفته می‌شود تعداد کارگران کارخانه قفل کار حدود 40 نفر می‌شود که از این تعداد 11 کارگر رسمی و مابقی با قرارداد موقت مشغول به کارند.

کارگران قفل کار می‌گویند، با وجود اینکه وضعیت فروش و تولید این  کارخانه مطلوب است اما از زمان روی کار آمدن مدیریت فعلی وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد کارگران با مشکل مواجه شده است و این وضعیت درحالی است که کارفرما در شروع سال جاری تعداد 30نفر از کارگران کارخانه قفل کار را با هدف بهبود جبران معوقات مزدی اخراج کرده است.

به ادعای این کارگر آنها تا به امروز در خصوص جبران مطالبات عقب افتاده خود بارها به مسئولان  دولتی مستقر در قزوین همانند استانداری ،فرمانداری ،اداره کار و ... مراجعه و با آنها نامه نگاری کرده اما تاکنون هیچگونه اقدام مشهودی برای حل مشکل پیش نیامده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز