خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارگران کاشی خزر برای دریافت مطالبات مزدی

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۱۶۰

منابع کارگری درکارخانه «کاشی خزر» از تاخیر در پرداخت مطالبات حدود 400 نفر از کارگران این کارخانه به دلیل کمبود منابع مالی خبر دادند.

این منابع به ایلنا گفتند: کارخانه کاشی خزر که با در دو واحد مجزا در شهرک صنعتی رشت فعالیت دارد به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را ندارد  وبه همین دلیل کارگران این واحد صنعتی از شب سه شنبه (16 تیر ماه)تا ظهر روز پنجشنبه (18 تیر ماه) دست از کار کشیده ودر محوطه کارخانه تجمع کرده بودند.

طبق اظهارات کارگران، این اعتراض صنفی کار کارگران کاشی خزر در نهایت با وساطت برخی مسئولان استانی همانند معاونت بر نامه ریزی استانداری گیلان ورئیس اداره  کار  تا وصول مطالبات بصورت موقت خاتمه یافته است.

کارگران با بیان اینکه معوقات حقوقی شان مربوط به ماه‌ خرداد می‌شود، در خصوص سایر مطالبات مزدی خود، افزودند: که علاوه بر دستمزد، سایر مزایای جانبی همچون سنوات سالهای  91 تا 93، عیدی پاداش  93 و بن نیمه سال 91 وکامل 92 را نیز دریافت نکرده‌اند.

علاوه بر تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران کاشی خزر، برخی از کارگران این واحد تولیدی از  کوتاه بودن قرارداد کار شان ابراز نگرانی می کنند چنانچه از آذر ماه سال گذشته وضعیت شغلی آنها  نامشخص است.

همچنین به دلیل معلق بودن وضعیت شغلی کارگران کارفرما با همکاری اداره کار از آذر ماه تا فروردین ماه سال جاری هر ماه با بکار گیری 120 نفر از کارگران سایر کارگران را به مرخصی های اجباری فرستاده و بابت ایام مرخصی به آنها حقوقی پرداخت نکرده است.

کارگران کارخانه کاشی خزرهمچنین می‌گویند که کارفرما هر ماهه به کارگران قول می‌دهد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت کند که باوجود روند مطلوب تولید به بهانه فقدان نقدینگی هنوز مطالبات آنها پرداخت نشده است.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز