خبرگزاری کار ایران

نحوه دریافت کارت کار اتباع عراقی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۳۹۶

اداره کل اشتغال اتباع بیگانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شرایط تمدید کارت کار اتباع عراقی ساکن در ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ کلیه اتباع عراقی ذکور بالای 18 سال دارنده کارت هویت معتبر که در طرح آمایش 10 شرکت نموده و کارت کار آنان به‌دلیل پایان مدت اعتبار منقضی گردیده است برای تمدید این کارت به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور مراجعه نمایند.

اقبالی افزود: اتباع عراقی موظفند از 29 تیرماه سال جاری لغایت 11 شهریور ماه جهت اخذ کارت کار به ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان محل اقامت خود مراجعه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین هزینه صدور (کارت کار) براساس مصوبه قانون بودجه سال 94 و برابر نرخ اعلامی 2 میلیون و 875 هزار ریال بوده و متقاضیان مکلف به پرداخت نرخ مصوب به حساب شماره اعلامی از سوی ادارات کل استان‌های مربوطه خواهند بود.

وی گفت: کارفرمایان باید از اشتغال اتباع خارجی که فاقد کارت کار بوده و یا مدت اعتبار کارت کار آنها منقضی گردیده است خودداری کنند.

اقبالی در پایان به کارفرمایان توصیه کرد: حتماً اتباع خارجی خود را در کاری که در کارت کار قید گردیده اشتغال داشته و در مواردی که رابطه استخدامی تبعه با کارفرما قطع می‌گردد مراتب را در اسرع وقت به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام نمایند چرا که ‌در صورت عدم اعلام با توجه به استناد ماده 181 قانون کار مراتب جرم، به مبلغ یک میلیون 187 هزار و 375 ریال روزانه جریمه و به مجازات حبس 91 تا 180 روز محکوم خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز