خبرگزاری کار ایران

ادامه بیکاری 80 کارگر فصلی معدن طلای آق‌دره

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۷۰۹

با وجود شروع مشاغل فصلی در معدن طلای آق‌دره به دستور کارفرما از بازگشت به کار 80 کارگری که در سالهای گذشته در مشاغل فصلی این واحد معدنی کار می‌کردند جلوگیری شده است.

منابع خبری ایلنا در معدن طلای آق‌دره با اعلام این خبر گفتند که این 80 کارگر باقیمانده همان گروه 350 نفری کارگران فصلی هستند که از دی ماه سال گذشته در اعتراض به اخراج خود برای مدت چند روز تجمعات اعتراضی برپا کرده بودند.

برپایه این کارگران از قرار معلوم کارگران فصلی که در سال جاری به استخدام این واحد معدنی درآمده‌اند برخلاف سالهای گذشته دیرتر استخدام شده‌اند.

بصورت مشخص گفته می‌شود که این کارگران همیشه بعد از اتمام تعطیلات نوروزی فعالیت خود را در معدن طلای آق دره آغاز می کردند اما امسال استدام آنها از نمیه دوم اردیبهشت ما شروع شد.

به گفته فعالان صنف کارگری استان آذربایجان غربی به احتمال قوی دلیل طولانی شدن زمان استخدام کارگران فصلی معدن طلای آق دره با اعتراض زمستان سال گذشته آنها مرتبط است اما در عین حال گفته می‌شود که شرکت «پویا زرکان» در مقام پیمانکار معدن دلیل استخدام نکردن باقیمانده کارگران فصلی را «عدم نیاز به کار آنها»  عنوان کرده است.

برپایه این اظهارات از مجموع 80 کارگر فصلی بیکار فقط حدود 15 از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند.

به گفته کارگرانی که این اطلاعات به نقل از آنها در اختیار ایلنا قرار گرفته است جدا از همه این موضوعات در سالهای اخیر بهره برداری از این واحد معدنی با فشارهایی از سوی سازمان محیط زیست همراه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز