خبرگزاری کار ایران

تأخیر 2 ماهه در پرداخت حقوق 2 هزار کارگر «آذر آب»

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۴۸۲

در کارخانه آذرآب استان مرکزی به دلیل آنچه که کمبود منابع مالی عنوان می‌شود پرداخت مطالبات مزدی حدود 2 هزار کارگر در دو ماه گذشته به تعویق افتاده است.

کارگران صنایع آذرآب اراک در تماس با  ایلنا با اعلام این مطلب گفته‌اند که به غیر از این طلب مزدی، حق بیمه آنها نیز به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده و به همین دلیل  دفتر چه بیمه‌های آنها در دو ماه گذشته تمدید نشده است.

در این خصوص یکی از کارگران این واحد سانزده پروژه‌های نیروگاهی به ایلنا گفت: طلب مزدی پرداخت نشده به ماه‌های خرداد وتیر ماه سال جاری مربوط می‌شود و طی این مدت فقط  مبلغ 500 هزار تومان به صورت الحساب به حساب ما ریخته شده است .

برپایه این اطلاعات بخش   دیگری از  معوقات مزدی این کارگران مربوط به حق بن کارگری است که کارفرما از هفت ماه پیش(دی ماه سال گذشته تاکنون) آن را پرداخت نکرده است.

طبق اظهارات این کارگر یکی از عوامل بروز مشکلات در این واحد تولیدی از دیدگاه کارگران، اختلافات بوجود آمده بین اعضای هیات مدیره بر سر مسائل مدیریتی ومالی است که در این بین بیشترین ضرر  متوجه کارگران شده است.

بر این اساس مشکلات شرکت  صنایع آذرآب اراک طی دو سال گذشته  به مرور بیشتر شده تا جایی که هر ماه حقوق کارگران با تاخیر 15تا 20 روزه پرداخت می شد  و در حال حاضر نیز مطالبات مزدی پرداخت نشده کارگران به دو ماه رسیده است.

همچنین در مورد پرداخت نشدن حق بیمه این کارگران نیز گفته می شود  که با فاصله‌ای که در سوابق بیمه‌ای کارگران بوجود آمده است مشکلاتی را در زمینه بازنشستگی زود هنگام برای برخی کارگران به وجود آورده است.

در این خصوص شنیده می‌شود که در حال حاضر حدود 10نفر از کارگران این کارخانه  از چند ماه پیش مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند که به دلیل پرداخت نشدن خق بیمه و نیز پرداخت نشدن ۴ درصدی حق بیمه‌اضافی  اکنون وضعیت بازنشستگی آنها قطعی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز