خبرگزاری کار ایران

به دلیل غیر واقعی بودن عنوان شغلی اتفاق افتاد؛

مشکل بازنشستگی پیش از موعد کارگران «ایران ریسه»

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۰۳۰

7 کارگر باسابقه کارخانه «ایران ریسه» به دلیل غیر واقعی بودن عنوان شغلی که در پرونده‌ بیمه آنها ثبت شده برای بازنشستگی پیش از موعد با مشکل مواجه هستند.

منابع ایلنا در استان قزوین با اعلام این خبر گفتند: بصورت مشخص کارگران مورد نظر سالهاست که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول کار هستند اما چون در پرونده بیمه‌ای آنها این مسئله ذکر نشده است از یک سال گذشته برای بازنشستگی پیش از موعد با مشکل مواجه هستند.

برپایه این اطلاعات که از زبان کارگران ایران ریسه نقل شده است کارفرمای این واحد تولیدی در تمامی این سالها بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی و ماهیتی شغل این کارگران برای آنها باعناوین شغلی دیگری که از نظر سازمان تامین اجتماعی سخت و زیان آور تلقی نمی‌شود حق بیمه پرداخت کرده است.

به گفته منابع ایلنا در نتیجه این اتفاق اکنون سازمان تامین اجتماعی این تعداد از کارگران را بیمه شده عادی تلقی می‌کند که در مشاغل ماننده کارگری ساده، اداری و یا انبار داری مشغول کارند و برای همین حاضر نیست تا حکم بازنشستگی زود هنگام آنها را صادر کند.

در این خصوص کارگران  ایران ریسه می‌گویند که از یکسو به دلیل ماهیت سخت و زیان آور بودن شغلی که دارند نمی توانند مانند یک کارگر معمولی به تا رسیدن به شرایط بازنشستگی به فعالیت خود ادامه دهند و از سوی با مشاهده این وضعیت و اینکه ظاهرا قرار نیست که هیچ برخوردی با به وجود آورندگان این وضعیت بشود احساس تبعیض و احجاف می‌کنند.

در این باره گفته می‌شود که حتی تعدادی از این کارگران با حکم هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار توانستند برای اصلاح پرونده بیمه‌ای خود اقدام کنند اما در عمل بازهم سازمان تامین اجتماعی با استناد به پرونده اصلاح نشده از بازنشستگی پیش از موعد آنها جلوگیری کرده است.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز