خبرگزاری کار ایران

کاهش امنیت شغلی کارگران پارس پیچ

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۶۲۷

منابع کارگری ایلنا در منطقه تاکستان از تعدیل ماهانه کارگران قراردادی کارخانه پارس پیچ و اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل در این واحد تولیدی خبر می دهند.

کارگران این کارخانه در تماس با ایلنا گفتند که از جمعیت 100 نفری آنها تنها 15 کارگر رسمی هستند که سابقه شغلی آنها از 20 تا 25 سال متفاوت است.

براساس گفته این کارگران آنها از بابت دریافت به موقع مطالبات مزدی خود هیچ مشکلی ندارند اما چون بیشتر آنها (حدود 85 کارگر باقیمانده) از طریق قراردادهای موقت چند ماهه کار می‌کنند این نگرانی وجود دارد که با پایان یافتن اعتبار قرارداد، کار خود را از دست بدهند.

کارگران پارس پیچ در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند که در چند وقت اخیر مدیریت کارخانه در پایان هر ماه  حدود 3 کارگر قراردادی را به بهانه خاتمه یافتن اعتبار قرارداد کار تعدیل کرده است.

این کارگران همچنین از به اجرا درنیامدن طرح طبقه بندی مشاغل در این واحد تولیدی خبر داده و افزودند این وضعیت در حالی است که در قانون کار بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای 50 نفر تاکید شده است.

آنها می‌گویند که ظاهرا کارفرما با تقسیم کردن جمعیت 100 نفری کارگران میان دو شرکت مجزا از هم جلوی اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل را گرفته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز